Plné znění otázky

Společnost, která podniká v oblasti obchodu a služeb, má zaměstnance. V důsledku posilování soudržnosti pracovního týmu společnost někdy pořádá tzv. teambuilding. V konkrétním případě se jednalo o výjezd na „vodu“, kdy zaměstnavatel tuto činnost zaměstnancům nařídil v normální pracovní době a byla protažena až do druhého dne, kdy se stále jednalo o běžnou pracovní dobu. Zaměstnanci budou mít normálně proplaceno, jako když jsou běžně na svém pracovišti. Ubytování bylo zajištěno ve stanovém městečku. Zaměstnanci byli rozděleni do týmů, kdy každý tým měl pro ostatní týmy zajistit určitou část programu. Zaměstnavatel zajistil pohoštění na akci nákupem běžných potravin, alko i nealko nápojů, kdy každý tým měl za úkol vytvořit z těchto surovin pohoštění (oběd, večeře, snídaně) pro ostatní. Dále se po celý den konaly aktivity, kde docházelo k prohlubování vzájemných vztahů. Co z následujících výdajů si společnost může uznat jako daňově uznatelný náklad:

  1. Nákup potravin, alko i nealko nápojů. 
  2. Ubytování (poplatek za stany) a pronájem lodí. 
  3. Přeprava osob autobusem na místo určení. 
  4. Zajištění dřeva na oheň. 

Odpověď

Související dokumenty

Související články

Změny ve firemní kultuře způsobené pandemií covid-19
Budování značky zaměstnavatele
Práce a řízení v multikulturním prostředí
Asertivita: principy, předpoklady a uplatnění
Personální práce vyžaduje komunikaci
Šikana a obtěžování zaměstnanců na pracovišti
Informování a projednání u zaměstnavatelů
Jaká kritika nejenom zaměstnavatele je (ne)oprávněná?
Zvládají personalisté kompetence budoucího období?
Jak vytvořit a uplatňovat etický kodex organizace
Využití mediace v pracovněprávních sporech
K čemu slouží audit vnitřní komunikace
Změna firemní kultury prostřednictvím změny myšlení managementu
Znáte skutečnou kulturu své organizace?
Čtyři mýty spojené s řízením lidí
Proč a jak v praxi uplatňovat leadership
Osobní efektivita: od motivace přes úkolování až ke kontrole sebe sama
Příčiny a důsledky demotivace zaměstnanců
Nejčastější příčiny nedostatků v práci zaměstnanců, a jak jim předcházet
Jak se vyvarovat personálně-řídících chyb z "dobrých úmyslů"

Související otázky a odpovědi

Doprovod k lékaři
ELDP
Sleva na dítě u výdajů paušálem
Pracovní smlouvy uzavřené na různou dobu u jednoho zaměstnavatele
Diskriminace v odměňování
Dovolená navíc
Příplatek za vedení u řadového zaměstnance
Jmenování na dobu určitou
Odmítnutí pracovního úkolu
Kolektivní smlouva
Bezplatný asistenční program pro zaměstnance
Povinnosti odborové organizace vůči zaměstnavateli
Mimořádná odměna k dohodě o provedení činnosti
Zaměstnanecký benefit - diskriminace
Výběrové řízení kvůli zaměstnání zaměstnankyně na mateřské dovolené
Prokázání účasti na přednášce na vysoké škole
Odměny pro členy výboru po skončení volebního období
Odměna za práci
GDPR
Práce na dohodu o provedení práce a zaměstnanecké benefity
Archivace pracovních smluv
Zaměstnanecký benefit - rybářský lístek

Související předpisy

§ 24 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů
§ 25 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů