Koho z nás by napadlo, že se při poklidném obědě v restauraci může něco stát. Kdo by předpokládal, že nám může personál restaurace dokonce způsobit těžké ublížení na zdraví z nedbalosti s trvalými následky. A přesto, i toto se stát může, lépe řečeno se to již mnohokráte stalo. Případ, se kterým vás seznámíme v tomto posledním článku z naší série kazuistik úrazů, se přihodil v roce 2018 v hotelové restauraci jednoho malebného lázeňského domu.
Popis události
Jednoho krásného letního dne dopoledne v hotelovém domě XY připravovala J. N., která zde byla krátce zaměstnána na dohodu o provedení práce na pozici servírky, pití do džbánů. Do jednoho džbánu měla nalít pitnou vodu, do druhého pak vodu z minerálního pramene, která byla skladována v kanystru uloženém na zemi na chodbě v prostoru pro personál. Tyto dva džbány pak měla položit do jídelny restaurace na pult, aby si z nich hosté mohli sami průběžně nalévat pití do skleniček. Když šla nalít džbán s minerální vodou, došlo k nechtěné záměně kanystrů. Nedaleko od kanystru s minerální vodou byl totiž postaven i jiný kanystr, a to s tekutinou Argon ultra, což je žíravina používaná na odstraňování vodního kamene (obsahuje směs hydroxidu sodného a hydroxidu draselného). Tento kanystr byl nový a k nerozeznání od původního, v němž byla minerálka.
Servírka J. N. logicky předpokládala, že se jedná o nový kanystr s minerální vodou, neboť o jeho dodání svého nadřízeného již žádala, protože používaný kanystr s minerální vodou byl již zašlý (znečištěný). J. N. nebylo známo, že se zde rovněž volně skladují čisticí prostředky určené do my