Jak zaměstnavatel zjistí údaje, na jejichž základě bude vyplácet náhradu mzdy práce neschopného zaměstnance?
První informaci o pracovní neschopnosti by měl zaměstnavatel získat od svého zaměstnance, protože i nadále má zaměstnanec povinnost neprodleně informovat svého zaměstnavatele, např. SMS, telefonicky, e-mailem o překážce v práci. Pokud si zaměstnavatel aktivuje notifikační službu u ČSSZ, budou mu přicházet automatická hlášení do datové schránky při každém rozhodnutí lékaře o vzniku, trvání a o ukončení neschopenky. První zprávu o vzniku dočasné pracovní neschopnosti zaměstnance obdrží zaměstnavatel do datové schránky prakticky v okamžiku bezprostředně po odeslání hlášení ošetřujícího lékaře ČSSZ. Tato první informace zaslaná do datové schránky bude obsahovat jméno, příjmení a datum narození zaměstnance, datum vzniku (trvání nebo ukončení) dočasné pracovní neschopnosti a číslo rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti (neschopenky) a druh vykonávané činnosti. Doplňující informace k pracovní neschopnosti zaměstnance bude následovat v další zprávě po zpracování podání na straně ČSSZ. Zasílání notifikací na základě žádosti zaměstnavatele je zahájeno od 1. 1. 2020.
Zaměstnavatel si může notifikační službu aktivovat prostřednictvím ePortálu Č