Bezpečnostní listy na pracovišti

Plné znění otázky

Dle článku 35 nařízení REACH „Zaměstnavatelé musí umožnit pracovníkům a jejich zástupcům přístup k informacím uvedených v bezpečnostních listech (BL) látek nebo směsí, které pracovníci používají nebo jejichž účinkům mohou být během své práce vystaveni.“ V jaké formě budou BL přístupné (tištěná nebo elektronická verze) je na uvážení zaměstnavatele. Dle zmíněného nařízení REACH je dodavatel v případě změny v BL povinen zaslat aktualizovaný BL všem příjemcům, kterým byly látka nebo směs dodány během předchozích 12 měsíců. Existuje pro dodavatele chemické látky nebo směsi interval pro povinnou aktualizaci BL? A jak postupovat, aby si byl zaměstnavatel jistý aktuálností BL, pro případ, že by dodavatel látky zaměstnavatele z nějakého důvodu o aktualizaci BL neinformoval? Měl by si zaměstnavatel sám hlídat aktuálnost BL? Předpokládám, že pokud ano, interval takové kontroly si určí sám svým interním předpisem - např. 1 × rok. V praxi v chemických provozech může být poměrně složité udržet celou databázi aktuální. 

Odpověď

Související dokumenty

Související pracovní situace

Trest vyhoštění cizince
Doručování písemností
Zrušení povolení k pobytu cizince
Povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta
Nevyčerpaná dovolená při skončení pracovního poměru
Pracovní volno
Doprovod do zdravotnického zařízení
Pohřeb spoluzaměstnance
Úmrtí blízké osoby
Vyhledání nového zaměstnání
Souběžná činnost
Uplynutí doby
Uzavření pracovní smlouvy, forma a obsah
Zrušení pracovního poměru ve zkušební době
Přehled zákazů výpovědi
Vstupní lékařská prohlídka
Pracovní posudek
Přeložení
Potvrzení o zaměstnání
Převedení na jinou práci

Související články

Zásady tvorby vnitřních předpisů zaměstnavatele v oblasti BOZP
Problémy mzdové účetní v otázkách a odpovědích
Soulad s GDPR při zajišťování BOZP a PO
Co přináší novela zákoníku práce
Novela vyhlášky č. 79/2013 Sb. od 1. 1. 2023
Vybrané poznatky z oblasti zaměstnávání cizinců
Vliv pracovní doby na bezpečnostní chování zaměstnance
Současné trendy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
Zaměstnanci pracující pro více zaměstnavatelů
Změny v mezinárodních předpisech ADR a RID pro přepravu nebezpečných věcí
Klady a zápory sdíleného pracovního místa
Přestávky v práci
Koronavirus a pracovněprávní souvislosti
Měnící se svět práce a wellbeing
Odškodňování pracovních úrazů agenturních zaměstnanců
Nová právní úprava dovolené
Homeworking, trend dnešní doby?
Aktuálně z právních předpisů BOZP
Vůdcovství, komunikace, konzultace a účast zaměstnanců v systémovém řízení BOZP
Mladí lidé a BOZP

Související otázky a odpovědi

Aktualizace směrnic BOZP
Odmítnutí podepsání interní směrnice jako porušení pracovní kázně
Pojištění odpovědnosti zaměstnavatele
Použití vlastního vozidla při služební cestě
Vrácení a ztráta osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP)
Doplňující otázka k ID: 19905 - DPP a prohlídky ve 2.kat.bez rizika
Kalkulace nákladů na praní OOPP
Práce ve ztíženém prostředí
Praní osobních ochranných pracovních pomůcek (OOPP)
Povinnost odkoupit ochranné pomůcky při ukončení poměru
Pracovní úraz - externí pracovník
Výpočet pravděpodobného výdělku pro odstupné a odchodné při skončení pracovního poměru
Smlouva o výkonu funkce prokuristy - pracovní úraz a nemoc z povolání
DPP - vstupní prohlídka
Bezpečnostní přestávka - zvláštní právní předpisy
Pes na pracovišti
Krácení dovolené, pracovní úraz
Hasicí přístroj v budově
Dohoda o pracovní činnosti - lékařská prohlídka

Související předpisy

§ 101 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 108 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 279 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 280 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce