Bezpečnostní listy na pracovišti

Plné znění otázky

Dle článku 35 nařízení REACH „Zaměstnavatelé musí umožnit pracovníkům a jejich zástupcům přístup k informacím uvedených v bezpečnostních listech (BL) látek nebo směsí, které pracovníci používají nebo jejichž účinkům mohou být během své práce vystaveni.“ V jaké formě budou BL přístupné (tištěná nebo elektronická verze) je na uvážení zaměstnavatele. Dle zmíněného nařízení REACH je dodavatel v případě změny v BL povinen zaslat aktualizovaný BL všem příjemcům, kterým byly látka nebo směs dodány během předchozích 12 měsíců. Existuje pro dodavatele chemické látky nebo směsi interval pro povinnou aktualizaci BL? A jak postupovat, aby si byl zaměstnavatel jistý aktuálností BL, pro případ, že by dodavatel látky zaměstnavatele z nějakého důvodu o aktualizaci BL neinformoval? Měl by si zaměstnavatel sám hlídat aktuálnost BL? Předpokládám, že pokud ano, interval takové kontroly si určí sám svým interním předpisem - např. 1 × rok. V praxi v chemických provozech může být poměrně složité udržet celou databázi aktuální. 

Odpověď

Související dokumenty

Související pracovní situace

Nevyčerpaná dovolená při skončení pracovního poměru
Trest vyhoštění cizince
Doručování písemností
Zrušení povolení k pobytu cizince
Povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta
Zkušební doba
Dohoda o pracovní činnosti
Dohoda o provedení práce
Den vzniku pracovního poměru, den nástupu do práce
Dočasné přidělení zaměstnance
Druh a místo výkonu práce
Dohoda o rozvázání pracovního poměru
Informování o právech a povinnostech zaměstnance
Konkurenční činnost (souhlas zaměstnavatele)
Neplatnost rozvázání pracovního poměru ze strany zaměstnance
Neplatnost rozvázání pracovního poměru ze strany zaměstnavatele
Délka pracovní doby (obecně)
Odstupné
Okamžité zrušení pracovního poměru
Smrt zaměstnance (zaměstnavatele)

Související články

Zásady tvorby vnitřních předpisů zaměstnavatele v oblasti BOZP
Soulad s GDPR při zajišťování BOZP a PO
Novela vyhlášky č. 79/2013 Sb. od 1. 1. 2023
Co přináší novela zákoníku práce
Problémy mzdové účetní v otázkách a odpovědích
Vliv pracovní doby na bezpečnostní chování zaměstnance
Současné trendy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
Zaměstnanci pracující pro více zaměstnavatelů
Vybrané poznatky z oblasti zaměstnávání cizinců
Změny v mezinárodních předpisech ADR a RID pro přepravu nebezpečných věcí
Odškodňování pracovních úrazů agenturních zaměstnanců
Bezpečnost práce strážníků obecní policie
Aktuálně z právních předpisů BOZP
Vůdcovství, komunikace, konzultace a účast zaměstnanců v systémovém řízení BOZP
Mladí lidé a BOZP
Homeworking, trend dnešní doby?
Co by zaměstnavatelé a zaměstnanci měli znát o pracovní době
Klady a zápory sdíleného pracovního místa
Přestávky v práci
Nová právní úprava dovolené

Související otázky a odpovědi

Aktualizace směrnic BOZP
Odmítnutí podepsání interní směrnice jako porušení pracovní kázně
Pojištění odpovědnosti zaměstnavatele
Použití vlastního vozidla při služební cestě
Vrácení a ztráta osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP)
Doplňující otázka k ID: 19905 - DPP a prohlídky ve 2.kat.bez rizika
Kalkulace nákladů na praní OOPP
Praní osobních ochranných pracovních pomůcek (OOPP)
Povinnost odkoupit ochranné pomůcky při ukončení poměru
Práce ve ztíženém prostředí
Bezpečnostní přestávka - zvláštní právní předpisy
Pes na pracovišti
Krácení dovolené, pracovní úraz
Hasicí přístroj v budově
Dohoda o pracovní činnosti - lékařská prohlídka
Dohody u mladistvých a lékařská prohlídka
Délka pracovní doby
Okamžité zrušení pracovního poměru
Potvrzení o příslušnosti k právním předpisům, tj. formuláře A1

Související předpisy

§ 101 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 108 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 279 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 280 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce