Sledované období od 16. 4. 2019 do 16. 5. 2019 v částkách od 46/2019 do 53/2019.
Změna zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
Zákon č. 126/2019 Sb., kterým se mění zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, vyšel v částce 53/2019 Sb., rozeslané dne 16. 5. 2019, s účinností od 1. 1. 2020.
Sdělení MPSV o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně
Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 123/2019 Sb., o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně, vyšlo v částce 52/2019 Sb., rozeslané dne 16. 5. 2019, s účinností od 1. 6. 2019.
Sdělení MPSV o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně
Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 122/2019 Sb., o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně, vyšlo v částce 52/2019 Sb., rozeslané dne 16. 5. 2019, s účinností od 1. 6. 2019.
Změny v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů
Zákon č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, vyšel v částce 47/2019 Sb., rozeslané dne 24. 4. 2019, s účinností od 24. 4. 2019.
Zákon o zpracování osobních údajů
Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, vyšel v částce 47/2019 Sb., rozeslané dne 24. 4. 2019, s účinností od 24. 4. 2019.
Změna vyhlášky o náležitostech konkursního řízení
Vyhláška č. 107/2019 Sb., kterou se mění vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích (ke školskému zákonu), vyšla v částce 46/2019 Sb., rozeslané dne 16. 4. 2019, s účinností od 1. 5. 2019.
SÚIP rozšířil kontroly na poskytování služeb péče o dítě v dětských skupinách
Na základě zkušeností z kontrol v roce 2018 a poskytovaného poradenství se Státní úřad inspekce práce více zaměřil i na takzvané dětské skupiny. V loňském roce zahájili inspektoři OIP 14 kontrol těchto služeb, přičemž bez zjištění nedostatků z nich vyšly pouze dva subjekty. K těm nejčastějším patřila absence oprávnění k poskytování služby, nedodržení povinnosti poskytovatele vést evidenci dětí a povinnosti uzavřít před zahájením poskytování péče písemnou smlouvu s rodičem dítěte. Došlo však i k porušení pracovněprávních předpisů. Pracovníci SÚIP tak vyhodnotili jako účelné zařadit v letošním roce kontroly poskytovatelů služeb péče o dítě v dětských skupinách k hlavním kontrolním činnostem. OIP tedy provádějí tyto kontroly nejen na základě podnětů, ale i v rámci běžné činnosti.