obce
Počet vyhledaných dokumentů: 5
Řadit podle:
Počet vyhledaných dokumentů: 5
Řadit podle:
Jak správně odměňovat vedení (předseda, místopředsedové) sdružení obcí. Jak posoudit povinnost platit zdravotní a sociální pojištění? Pokud by se uzavřela DPP, tak se do 10 000 Kč neplatí žádné pojištění. Nejde o zastupitelstvo obce, kdy se platí jen zdravotní pojištění. Komise obc,í pokud nejsou zastupitelé, se posuzuje jako malý rozsah pro sociální pojištění a zdravotní pojištění je z celé částky, bez ohledu na její výši. Jaký máme mít správně pracovněprávní vztah?
Prosíme o radu v oblasti pracovněprávních vztahů mezi obcí a členem zastupitelstva. Podle § 84 odst. 2 písm. p) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích je zastupitelstvu obce vyhrazeno vyslovovat souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu mezi obcí a členem zastupitelstva obce. Podle metodického doporučení Ministerstva vnitra 5.6 (Odměňování členů zastupitelstev obcí) je zákonnou podmínkou před vznikem pracovněprávního vztahu s členem zastupitelstva vyslovení souhlasu zastupitelstva obce. Městys uzavřel s neuvolněným členem zastupitelstva pracovní smlouvu na dobu neurčitou od 01.07.2023. Zastupitelstvo městyse ale vyslovilo souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu až v prosinci 2023. Kontrolou MV bylo zjištěno, že pracovněprávní vztah nebyl předem schválen, a tudíž došlo k porušení § 84 odst. 2 písm. p) zákona o obcích. Ke zhojení tohoto porušení by dle kontrolního orgánu došlo tím, že bude pracovní smlouva ukončena a uzavřená nová, která by již byla usnesením z prosince předem schválena. Jak v tomto případě postupovat, aby vše proběhlo v souladu se zákoníkem práce a ostatními právními předpisy týkající se pracovněprávních vztahů a také vzhledem k právům zaměstnance (§ 19 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb. zákoníku práce)? Jaké povinnosti městys jako zaměstnavatel musí při případném skončení pracovního poměru plnit a jak by to bylo s nárokem na odstupné? Pokud by byla ukončena smlouva dohodou, předpokládáme, že nová smlouva by bezprostředně navazovala na ukončenou smlouvu. Je v tomto případě nutné provádět odhlášku a přihlášku zaměstnance ke zdravotnímu a sociálnímu pojištění?
Pokud chceme hradit stravenkový paušál pouze z rozpočtu, ne prostřednictvím sociálního fondu (jsme obec), stačí schválení vnitřního předpisu o poskytování příspěvku na stravování zaměstnanců formou stravenkového paušálu starostou, nebo musí být schváleno zastupitelstvem?
Vytváříme směrnici pro poskytování stravenkového paušálu, Můžeme si sami stanovit, že nárok bude po odpracování směny , která trvala min. 4 hodin ne 3 hodiny? Nemusí se uvádět těch 11 hodin pro nárok dalšího nároku? Chtěli bychom jen za 1 směnu 75 Kč a nespecifikovat délku směny. Účinnost lze určit pouze od 1. 1. 2022 a nemusí se udávat do kdy platí, aby měla neomezenou platnost do další změny? Směrnice bude upravena dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, a zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Jsme obec, stačí uvést toto? Dále chceme uvést nárok 5 dní v týdnu, nárok pro veškeré zaměstnance zaměstnavatele s výjimkou zaměstnanců, kteří pro zaměstnavatele vykonávají práci na základě dohod konaných mimo pracovní poměr. Máme uvolněného starostu, stačí uvést „veškeré zaměstnance“, nebo ho máme specifikovat zvlášť?
Městys Bohdalov je členem lesního družstva obcí, do jehož statutárního orgánu má voleného zástupce. Tento zástupce je neuvolněný zastupitel městyse, který má příjem v zaměstnaneckém poměru. Zastupitelstvo městyse tomuto zástupci schválilo usnesením dle § 71 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, náhradu ušlého výdělku ve výši 11 000 Kč ročně. Jakým způsobem bude probíhat odvod pojistného a zdanění těchto příjmů z pohledu neuvolněného člena zastupitelstva a z pohledu městyse?