obce

Počet vyhledaných dokumentů: 5
Počet vyhledaných dokumentů: 5
Jak správně odměňovat vedení (předseda, místopředsedové) sdružení obcí. Jak posoudit povinnost platit zdravotní a sociální pojištění? Pokud by se uzavřela DPP, tak se do 10 000 Kč neplatí žádné pojištění. Nejde o zastupitelstvo obce, kdy se platí jen zdravotní pojištění. Komise obc,í pokud nejsou zastupitelé, se posuzuje jako malý rozsah pro sociální pojištění a zdravotní pojištění je z celé částky, bez ohledu na její výši. Jaký máme mít správně pracovněprávní vztah?
Vydáno: 23. 07. 2024
Prosíme o radu v oblasti pracovněprávních vztahů mezi obcí a členem zastupitelstva. Podle § 84 odst. 2 písm. p) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích je zastupitelstvu obce vyhrazeno vyslovovat souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu mezi obcí a členem zastupitelstva obce. Podle metodického doporučení Ministerstva vnitra 5.6 (Odměňování členů zastupitelstev obcí) je zákonnou podmínkou před vznikem pracovněprávního vztahu s členem zastupitelstva vyslovení souhlasu zastupitelstva obce. Městys uzavřel s neuvolněným členem zastupitelstva pracovní smlouvu na dobu neurčitou od 01.07.2023. Zastupitelstvo městyse ale vyslovilo souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu až v prosinci 2023. Kontrolou MV bylo zjištěno, že pracovněprávní vztah nebyl předem schválen, a tudíž došlo k porušení § 84 odst. 2 písm. p) zákona o obcích. Ke zhojení tohoto porušení by dle kontrolního orgánu došlo tím, že bude pracovní smlouva ukončena a uzavřená nová, která by již byla usnesením z prosince předem schválena. Jak v tomto případě postupovat, aby vše proběhlo v souladu se zákoníkem práce a ostatními právními předpisy týkající se pracovněprávních vztahů a také vzhledem k právům zaměstnance (§ 19 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb. zákoníku práce)? Jaké povinnosti městys jako zaměstnavatel musí při případném skončení pracovního poměru plnit a jak by to bylo s nárokem na odstupné? Pokud by byla ukončena smlouva dohodou, předpokládáme, že nová smlouva by bezprostředně navazovala na ukončenou smlouvu. Je v tomto případě nutné provádět odhlášku a přihlášku zaměstnance ke zdravotnímu a sociálnímu pojištění?
Vydáno: 19. 07. 2024
Pokud chceme hradit stravenkový paušál pouze z rozpočtu, ne prostřednictvím sociálního fondu (jsme obec), stačí schválení vnitřního předpisu o poskytování příspěvku na stravování zaměstnanců formou stravenkového paušálu starostou, nebo musí být schváleno zastupitelstvem? 
Vydáno: 20. 10. 2021
Vytváříme směrnici pro poskytování stravenkového paušálu, Můžeme si sami stanovit, že nárok bude po odpracování směny , která trvala min. 4 hodin ne 3 hodiny? Nemusí se uvádět těch 11 hodin pro nárok dalšího nároku? Chtěli bychom jen za 1 směnu 75 Kč a nespecifikovat délku směny. Účinnost lze určit pouze od 1. 1. 2022 a nemusí se udávat do kdy platí, aby měla neomezenou platnost do další změny? Směrnice bude upravena dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, a zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Jsme obec, stačí uvést toto? Dále chceme uvést nárok 5 dní v týdnu, nárok pro veškeré zaměstnance zaměstnavatele s výjimkou zaměstnanců, kteří pro zaměstnavatele vykonávají práci na základě dohod konaných mimo pracovní poměr. Máme uvolněného starostu, stačí uvést „veškeré zaměstnance“, nebo ho máme specifikovat zvlášť? 
Vydáno: 29. 09. 2021
Městys Bohdalov je členem lesního družstva obcí, do jehož statutárního orgánu má voleného zástupce. Tento zástupce je neuvolněný zastupitel městyse, který má příjem v zaměstnaneckém poměru. Zastupitelstvo městyse tomuto zástupci schválilo usnesením dle § 71 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, náhradu ušlého výdělku ve výši 11 000 Kč ročně. Jakým způsobem bude probíhat odvod pojistného a zdanění těchto příjmů z pohledu neuvolněného člena zastupitelstva a z pohledu městyse? 
Vydáno: 01. 04. 2019