578/1991 Sb.
ZÁKON
ze dne 21. prosince 1991
o státním rozpočtu federace na rok 1992 a o změně daňových a
některých dalších zákonů
Změna: 117/1995 Sb.
Změna: 436/2004 Sb.
Změna: 329/2011 Sb.
Federální shromáždění České a Slovenské Federativní republiky
se usneslo na tomto zákoně:
ČÁST PRVNÍ
Státní rozpočet federace na rok 1992
§ 1
(1) Celkové příjmy státního rozpočtu federace se stanoví
částkou 134 700 000 tis. Kčs, celkové výdaje státního rozpočtu
federace se stanoví částkou 134 700 000 tis. Kčs.
(2) Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu
federace je uveden v příloze č. 1.
(3) Rozdělení stanovených rozpočtových výdajů do jednotlivých
kapitol státního rozpočtu federace je uvedeno v příloze č. 2.
Rozdělení stanovených odvodů příspěvkových organizací a příjmů
rozpočtových organizací do jednotlivých kapitol státního rozpočtu
federace je uvedeno v příloze č. 3.
(4) V celkových výdajích státního rozpočtu federace
jsou
zahrnuty
a) prostředky na úhradu státního vyrovnávacího příspěvku
obyvatelstvu ve výši 21 100 000 tis. Kčs;
b) prostředky na zabezpečení státní politiky zaměstnanosti ve výši
11 000 000 tis. Kčs;
c) prostředky na zajištění potřeb národností a na celostátně
regionální politiku ve výši 3 300 000 tis. Kčs;
d) dotace do Federálního fondu tržní regulace v zemědělství ve
výši 5 000 000 tis. Kčs;
e) prostředky na federální programy strukturálních změn v
hospodářství ve výši 3 000 000 tis. Kčs;
f) dotace na úhradu rozdílů cen tepla ve výši 7 000 000 tis. Kčs;
g) dispoziční fondy prezidenta České a Slovenské Federativní
republiky ve výši 1 000 tis. Kčs, předsedy Federálního
shromáždění ve výši 1 000 tis. Kčs a předsedy vlády České a
Slovenské Federativní Republiky 2 680 tis. Kčs;
h) výdaje spojené s vládními úvěry ve výši 6 880 200 tis. Kčs;
i) výdaje na dluhovou službu státního dluhu federace ve výši
7 950 114 tis. Kčs;
j) rozpočtová rezerva vlády České a Slovenské Federativní
Republiky ve výši 500 000 tis. Kčs;
k) dotace do státního rozpočtu České republiky ve výši 3 300 000
tis. Kčs;
l) dotace do státního rozpočtu Slovenské republiky ve
výši 1 700 000 tis. Kčs.
(5) V roce 1992 lze použít státních finančních aktiv federace
k úhradě finančních potřeb, které federaci vzniknou v souvislosti
s vyúčtováním investičních akcí realizovaných na základě dohod
mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Svazu
sovětských socialistických republik ze dne 24. září 1985 o
spolupráci při výstavbě Krivorožského těžebně úpravárenského
kombinátu a ze dne 16. prosince 1985 o spolupráci při výstavbě
některých plynárenských objektů ve Svazu sovětských
socialistických republik, a to až do výše 4,2 mld Kčs.
§ 2
(1) Rozpočtově nezajištěné úhrady lze zajistit způsobem
uvedeným v § 13 zákona o rozpočtových
pravidlech federace. Vláda
České a Slovenské Federativní Republiky zajistí úhradu vyššími než
rozpočtovanými příjmy nebo úsporami na jiných výdajích ve státním
rozpočtu federace, a to za předpokladu, že těmito opatřeními
nezvýší celkové výdaje příslušné kapitoly státního rozpočtu
federace podle přílohy č. 2 o více než 10 %;
toto omezení neplatí
v případě, že zvýšené výdaje přímo zajišťují vyšší příjem.
(2) Přesun prostředků mezi ústředními orgány je možný pouze v
důsledku organizačních změn.
§ 3
(1) Vláda České a Slovenské Federativní Republiky nebo na
základě jejího zmocnění ministr financí může k překonání dočasné
neshody mezi příjmy a výdaji státního rozpočtu federace v průběhu
roku opatřovat prostředky na tuzemském peněžním trhu; nebudou-li
tyto prostředky splaceny do konce roku, může jich být použito ke
krytí schodku státního rozpočtu federace až do doby, než Federální
shromáždění rozhodne o způsobu jeho úhrady.
(2) K opatřením podle odstavce 1 může ministr financí České a
Slovenské Federativní Republiky vydávat také pokladniční poukázky
České a Slovenské Federativní Republiky jako státní dluhopisy
České a Slovenské Federativní Republiky, splatné do 180 dnů ode
dne vydání.
ČÁST DRUHÁ
Změna a doplnění zákona č. 156/1989
Sb.,
o odvodech do státního rozpočtu,
ve znění zákona č. 574/1990
Sb.
§ 4
Zákon č. 156/1989
Sb., o odvodech do státního rozpočtu, ve
znění zákona č. 574/1990 Sb., se mění
a doplňuje takto:
1. § 6 odst. 2
zní:
"(2) Odvodu ze zisku nepodléhají organizace podléhající
důchodové dani podle zákona o důchodové dani
4) nebo dani ze zisku
podle zákona o zemědělské dani
5) a dále i organizace, které
provádějí odvod ze zisku na základě finančního plánu, s výjimkou
příjmů z cenných papírů.".
2. § 7 odst. 2
písm. a) zní:
"a) příjmy z cenných papírů, z nichž odvod ze zisku byl vybrán
srážkou;".
3. V § 7 se
doplňuje odstavec 7, který zní:
"(7) U organizací, které provádějí odvod ze zisku na základě
finančního plánu, jsou základem odvodu ze zisku příjmy z cenných
papírů.".
4. § 8 zní:
"§ 8
(1) Sazba odvodu ze zisku, s výjimkou uvedenou v odstavci 2,
činí 55 % ze základu odvodu ze zisku a z likvidačního přebytku
(§ 7).
(2) Sazba odvodu ze zisku činí 25 % ze základu odvodu ze
zisku, kterým je příjem z cenných papírů, jejichž zdroj je na
území České a Slovenské Federativní Republiky a odvod ze zisku se
vybírá srážkou.".
ČÁST TŘETÍ
Změna a doplnění zákona č. 157/1989
Sb.,
o důchodové dani, ve znění zákona č. 108/1990
Sb.
a zákona č. 574/1990 Sb.
§ 5
Zákon č. 157/1989
Sb., o důchodové dani, ve znění zákona č.
108/1990 Sb. a zákona č. 574/1990
Sb., se mění a doplňuje takto:
1. § 2 odst. 2
úvodní věta zní:
"Od důchodové daně jsou, s
výjimkou příjmů z cenných papírů, osvobozeny:".
2. V § 2 odst. 2
se doplňuje písmeno c), které zní:
"c) fondy národního majetku. 3b)".
3b) Zákon č. 92/1991
Sb., o podmínkách převodu majetku státu na
jiné osoby.
Zákon ČNR č. 171/1991 Sb., o působnosti
orgánů České republiky
ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu
národního majetku České republiky.
Zákon SNR č. 253/1991 Sb.,
o působnosti orgánů Slovenské
republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o
Fondu národního majetku Slovenské republiky.
3. V § 3 se za odstavec
7 vkládá nový odstavec 8, který zní:
"(8) U poplatníků uvedených v §
2 odst. 2 jsou předmětem
důchodové daně příjmy z cenných papírů.".
Dosavadní odstavec 8 se označuje jako odstavec 9.
4. § 4 odst. 2
písm. a) zní:
"a) příjmy z cenných papírů, z nichž důchodová daň byla vybrána
srážkou;".
5. V § 5 odst.
1 písm. h) se tečka na konci nahrazuje
středníkem a doplňuje se písmeno i), které zní:
"i) 25 % u poplatníků se sídlem na území České a Slovenské
Federativní Republiky ze základu daně, kterým je příjem z
cenných papírů, jejichž zdroj je na území České a Slovenské
Federativní Republiky a důchodová daň se vybírá srážkou.".
6. V § 7 odst.
2 se na konci připojují slova "a fondy
národního majetku.".
ČÁST ČTVRTÁ
Změna a doplnění zákona č. 172/1988
Sb.,
o zemědělské dani, ve znění zákona č. 157/1989
Sb.
a zákona č. 574/1990 Sb.
§ 6
Zákon č. 172/1988
Sb., o zemědělské dani, ve znění zákona č.
157/1989 Sb. a zákona č. 574/1990
Sb., se mění a doplňuje takto:
1. Pokud je v zákoně
uveden název "jednotné zemědělské
družstvo", rozumí se tím družstvo (zemědělské družstvo) nebo
obchodní společnost s převážně zemědělskou výrobou.
2. Dosavadní text §
8 se označuje jako odstavec 1 a písmeno
a) tohoto odstavce zní:
"a) družstva (zemědělská družstva), obchodní společnosti
a společné podniky 10) s převážně zemědělskou výrobou;".
10) Zákon č. 162/1990
Sb., o zemědělském družstevnictví.
§ 106zd hospodářského zákoníku.
§ 76, 93,
105, 154
a 221 obchodního zákoníku.
3. V § 8 se
doplňuje odstavec 2, který zní:
"(2) Za poplatníky s převážně zemědělskou výrobou podle
odstavce 1 písm. a) se pro účely tohoto zákona považují ti
poplatníci, u nichž tržby z rostlinné a živočišné výroby
a z agrochemické činnosti činily v předcházejícím zdaňovacím
období více než 50 % z celkových tržeb; u poplatníků, jejichž
daňová povinnost vznikla v průběhu zdaňovacího období, je rozhodný
poměr skutečně vykázaných tržeb.".
4. § 13 odst.
2 písm. a) zní:
"a) příjmy z cenných papírů, z nichž daň ze zisku byla vybrána
srážkou,".
5. V § 13 odst.
2 písm. c) se za slova "jiného poplatníka"
doplňují slova "s výjimkou příjmů uvedených v písmenu a).".
6. Dosavadní text §
14 se označuje jako odstavec 1 a na konci
se doplňují slova "s výjimkou uvedenou v odstavci 2.".
7. V § 14 se
doplňuje odstavec 2, který zní:
"(2) Sazba daně ze zisku činí 25 % ze základu daně, kterým je
příjem z cenných papírů, jejichž zdroj je na území České a
Slovenské Federativní Republiky a daň ze zisku se vybírá
srážkou.".
ČÁST PÁTÁ
Změna a doplnění zákona č. 76/1952
Sb.,
o dani ze mzdy, ve znění pozdějších předpisů,
a vyhlášky č. 161/1976 Sb.,
kterou se provádí zákon
o dani ze mzdy, ve znění pozdějších předpisů
§ 7
Zákon č. 76/1952
Sb., o dani ze mzdy, ve znění vládního
nařízení č. 43/1953 Sb., vládního nařízení
č. 112/1953 Sb., zákona
č. 71/1957 Sb., zákona č. 101/1964
Sb. a zákona č. 90/1968 Sb.,
se
mění a doplňuje takto:
1. V § 6 se na
konci doplňuje věta:
"Přesáhne-li měsíční mzda
10 000 Kčs, vypočte se daň jako součet daně z částky 10 000 Kčs
vypočtené podle tabulky s přihlédnutím k §
7 a 8 a daně vypočtené
z částky, o kterou mzda přesahuje 10 000 Kčs, zaokrouhlené na 20
Kčs nahoru sazbou ve výši 33 % bez přihlédnutí k ustanovením §
7 a
8.".
2. Za § 9 se
vkládá nový § 10, který zní:
3. Za § 18 se
vkládá nový § 18a, který zní:
4. V § 22 odst.
3 bodu 12 se doplňuje věta, která zní:
"Ustanovení § 10 se přitom použije
přiměřeně.".
§ 8
Vyhláška č. 161/1976
Sb., kterou se provádí zákon o dani ze
mzdy, ve znění vyhlášky č. 14/1982 Sb.,
vyhlášky č. 86/1984 Sb.,
vyhlášky č. 311/1990 Sb. a vyhlášky
č. 72/1991 Sb., se doplňuje
takto:
V § 11 odst. 8
se v první větě za slovo "daně" vkládají tato
slova: "(včetně zvýšení u poživatele starobního důchodu podle §
10
zákona)".
ČÁST ŠESTÁ
Změna a doplnění zákona č. 389/1990
Sb.,
o dani z příjmů obyvatelstva
§ 9
Zákon č. 389/1990 Sb.,
o dani z příjmů obyvatelstva, se mění
a doplňuje takto:
1. V § 3 se
doplňuje odstavec 3, který zní:
"(3) Předmětem daně jsou i příjmy uvedené v §
12 odst. 1
písm. a) v případech, kdy příjemce není znám (příjmy z cenných
papírů na doručitele).".
2. V § 4 písm.
a) se na konci doplňují slova "s výjimkou
pracovních příjmů členů za období, ve kterém jsou poživateli
starobního důchodu ze sociálního zabezpečení,".
3. Dosavadní text §
11 se označuje jako odstavec 1 a doplňují
se odstavce 2 a 3, které znějí:
"(2) Jde-li o poživatele starobního důchodu ze sociálního
zabezpečení, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 132 %,
nejvýše však o 32 640 Kčs.
(3) Nepobíral-li občan starobní důchod po všechny měsíce v
kalendářním roce, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 1/12
procentního zvýšení uvedeného v odstavci 2 za každý měsíc, za
který (nebo za jehož část) tento důchod pobíral. Zvýšení však činí
nejvýše 1/12 částky uvedené v odstavci 2, připadající na měsíce, v
nichž (nebo v jejichž části) byl občan poživatelem starobního
důchodu.".
4. V § 12 odst.
1 se doplňuje písmeno e), které zní:
"e) poskytovaných zemědělskými družstvy svým členům, kteří jsou
poživateli starobního důchodu.".
5. V § 13 se
doplňuje odstavec 3, který zní:
"(3) Ustanovení § 11
odst. 2 se použije přiměřeně.".
6. V § 17 odst.
3 se na konci připojuje nová věta, která zní:
"Poplatník je rovněž povinen neprodleně ohlásit správci daně, že
je poživatelem starobního důchodu.".
7. V § 21 odst.
4 se na konci připojuje tato věta:
"Plynou-li
poplatníkům příjmy uvedené v § 12
odst. 1 písm. a) od akciových
společností založených pro účel kupónové privatizace (investiční
privatizační fondy) a dalších organizací se sídlem na území České
a Slovenské Federativní Republiky, které shromažďují a spravují
cenné papíry a finanční prostředky za účelem jejich společného
investování (dále jen "investiční fondy"), považuje se daň z
těchto příjmů nebo jejich částí vyplacených poplatníkům z
prostředků získaných investičními fondy z cenných papírů
vydaných právnickými osobami se sídlem na území České a Slovenské
Federativní Republiky za vyrovnanou srážkou daně z příjmů
obyvatelstva, popřípadě jiné daně (odvodu), provedenou těmito
právnickými osobami při výplatě příjmů z cenných papírů
investičním fondům.".
ČÁST SEDMÁ
Změna a doplnění zákona č. 36/1965
Sb.,
o dani z příjmů z literární a umělecké činnosti,
ve znění zákona č. 160/1968
Sb.
§ 10
Zákon č. 36/1965
Sb., o dani z příjmů z literární a umělecké
činnosti, ve znění zákona č. 160/1968 Sb.,
se doplňuje takto:
1. V § 8 se doplňují
nové odstavce 4 a 5, které znějí:
"(4) Jde-li o poživatele starobního důchodu ze sociálního
zabezpečení, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 108 %,
nejvýše však o 32 640 Kčs.
(5) Nepobíral-li občan starobní důchod po všechny měsíce v
kalendářním roce, zvyšuje se daň vypočtená podle odstavce 1 o 1/12
procentního zvýšení uvedeného v odstavci 4 za každý měsíc, za
který (nebo za jehož část) tento důchod pobíral. Zvýšení však činí
nejvíce 1/12 částky uvedené v odstavci 4 připadající na měsíce, v
nichž (nebo v jejichž části) byl občan poživatelem starobního
důchodu.".
2. V § 11 se
doplňuje nový odstavec 3, který zní:
"(3) Poplatník je povinen neprodleně ohlásit zúčtovacímu
středisku, že je poživatelem starobního důchodu.".
ČÁST DEVÁTÁ
Změna zákonného opatření předsednictva
Federálního shromáždění České a Slovenské
Federativní Republiky č. 206/1990
Sb.,
o státním vyrovnávacím příspěvku, ve znění
zákona č. 245/1991 Sb.
ČÁST JEDENÁCTÁ
Přechodná ustanovení
§ 17
(1) Bylo-li zaměstnání před účinností tohoto zákona sjednáno
na dobu určitou delší než jeden rok, považuje se podmínka sjednání
zaměstnání na dobu nejdéle jednoho roku do 31. prosince 1992 za
splněnou.
(2) Organizace, u níž je po 31. prosinci 1992 zaměstnán
poživatel starobního důchodu v zaměstnání sjednaném na dobu delší
než jeden rok, je povinna tuto skutečnost ohlásit příslušnému
orgánu sociálního zabezpečení do 10. ledna 1993.
(3) Ustanovení § 7 se použije
poprvé při zdanění mezd
vyúčtovaných za měsíc leden 1992.
(4) Nároky na hmotné zabezpečení vzniklé uchazečům o
zaměstnání přede dnem účinnosti tohoto zákona, se posuzují podle
dosavadních předpisů, výše hmotného zabezpečení a doba jeho
poskytování se však ode dne účinnosti tohoto zákona řídí
ustanoveními tohoto zákona.
(5) Uchazečům o zaměstnání, kterým vznikl nárok na hmotné
zabezpečení přede dnem účinnosti tohoto zákona pouze započtením
jiných dob než doby zaměstnání, které se nezapočítávají podle
tohoto zákona stejně jako zaměstnání, se ode dne jeho účinnosti
hmotné zabezpečení stanoví z fiktivního výdělku obdobně podle §
17
odst. 6 zákona o zaměstnanosti.
ČÁST DVANÁCTÁ
Zrušovací ustanovení
§ 18
Zrušují se:
1. nařízení vlády Československé socialistické republiky č.
142/1983 Sb., o poskytování
důchodů některým pracujícím
důchodcům,
2. §
1 odst. 2 vyhlášky federálního ministerstva financí č.
215/1988 Sb., kterou se provádí zákon
o zemědělské dani, ve
znění vyhlášky č. 559/1990 Sb.,
3.
§ 2, §
3 odst. 5 a §
4 odst. 3 vyhlášky federálního
ministerstva práce a sociálních věcí č. 235/1990 Sb., kterou se
provádí zákonné opatření předsednictva Federálního shromáždění
č. 206/1990 Sb., o státním vyrovnávacím
příspěvku, ve znění
vyhlášky č. 313/1990 Sb.,
4. §
63 odst. 2 a §
119 odst. 1 až 3 a 6
až 10 vyhlášky
federálního ministerstva práce a sociálních věcí č. 149/1988
Sb., kterou se provádí zákon o
sociálním zabezpečení, ve znění
vyhlášky č. 123/1990 Sb., vyhlášky
č. 260/1990 Sb. a vyhlášky
č. 20/1991 Sb.,
5. vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí České republiky
č. 20/1991 Sb.,
kterou se stanoví bližší podmínky poskytování
hmotného zabezpečení uchazečům o zaměstnání, ve znění vyhlášky
č. 348/1991 Sb.,
6. vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí Slovenské
republiky č. 50/1991
Sb., kterou se stanoví bližší podmínky
poskytování hmotného zabezpečení uchazečům o zaměstnání, ve
znění vyhlášky č. 277/1991 Sb.
Havel v.r.
Dubček v.r.
Čalfa v.r.
Příl.1
Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu federace v tisících Kčs Příjmy Podíl na celostátním výnosu daně z obratu 50 700 000 Podíl na celostátním výnosu odvodů ze zisku a zemědělské daně ze zisku 40 500 000 Příjmy federálních ústředních orgánů, příjmy rozpočtových a odvody příspěvkových organizací v jejich působnosti 7 904 787 Odvody Státní banky československé 1 200 000 Clo a dovozní přirážka 14 600 000 Příjmy z vládních úvěrů poskytnutých do zahraničí a obdobné příjmy 19 045 213 Daně a odvody od subjektů se sídlem v cizině 450 000 Správní poplatky 300 000 Příjmy úhrnem 134 700 000 Výdaje Neinvestiční výdaje na činnost federálních ústředních orgánů a rozpočtových a příspěvkových organizací v jejich působnost, vč. účelových prostředků 52 605 675 z toho: na obranu a bezpečnost 32 233 000 Neinvestiční dotace organizací v působnosti federálních ústředních orgánů 5 320 000 Neinvestiční dotace do Federálního fondu tržní regulace v zemědělství 5 000 000 Neinvestiční dotace na úhradu rozdílů cen tepla a na strukturální programy 10 000 000 Státní vyrovnávací příspěvek 21 100 000 Prostředky na zabezpečení státní politiky zaměstnanosti 11 000 000 Výdaje na zajištění potřeb národností a na celostátní regionální politiku 3 300 000 Výdaje spojené s vládními úvěry do zahraničí 6 880 200 Výdaje na dluhovou službu 7 950 114 Výdaje na veřejné investice 6 044 011 Rozpočtová rezerva vlády ČSFR 500 000 Výdaje celkem 129 700 000 Dotace do státního rozpočtu České republiky 3 300 000 Dotace do státního rozpočtu Slovenské republiky 1 700 000 Výdaje úhrnem 134 700 000
Příl.2
Výdaje státního rozpočtu federace podle kapitol v tisících Kčs Kapitola Výdaje Výdaje rozpočtových Příspěvky příspěv. Dotace hospodářským organizací apod. org. organizacím celkem Investiční Neinvestiční z toho: Příspěvek Dotace Ostatní výdaje výdaje mzdové na na příspěvky investiční neinvestiční prostředky činnost investice Kancelář prezidenta 273 060 127 100 143 260 37 400 2 600 100 Kancelář Federálního shromáždění 326 242 100 611 222 131 67 000 3 500 Úřad vlády 176 198 35 100 139 867 49 822 1 231 Fed.bezpečnostní a informační služba 655 800 83 800 572 000 200 000 Fed.min.zahr.věcí 2 423 516 275 100 1 280 187 103 718 4 307 863 922 Fed.min.obrany 27 914 000 1 619 500 26 294 500 7 600 000 Fed.min.zahr. obchodu 2 842 630 528 600 2 314 030 677 520 Fed.min.financí 83 222 13 300 69 922 38 200 Fed.min.práce a sociálních věcí 50 642 2 900 45 390 27 520 2 352 Fed.min.vnitra 5 711 700 241 700 5 470 000 2 000 000 Fed.min.pro strategické plánování 97 661 12 100 70 061 34 271 15 500 Fed.min. hospodářství 1 254 634 394 000 755 172 43 976 72 172 1 80 31 490 Fed.min.dopravy 8 080 162 281 000 806 114 68 418 35 748 203 80 23 100 1 410 400 5 320 000 Fed.min.spojů 402 915 20 000 174 865 47 441 28 050 180 000 Nejvyšší soud 27 188 2 500 24 188 12 773 500 Ústavní soud 30 355 4 000 26 355 8 552 Fed.úřad pro normalizaci a měření 386 324 156 100 216 693 53 303 3 410 10 121 Fed.úřad pro vynálezy 107 022 12 700 32 616 10 000 Fed.statistický úřad 141 221 26 800 114 389 51 100 32 Fed.úřad pro hospodářskou soutěž 14 668 1 300 13 368 5 881 Fed.výbor pro životní prostředí 361 107 17 200 290 578 14 816 8 426 44 903 Fed.min.kontroly 39 814 8 200 31 539 19 375 75 Generální prokuratura 17 917 1 400 16 502 11 942 15 Státní banka čs. 480 480 Čs.tisková kancelář 32 070 32 000 70 Čs.komise pro atomovou energii 162 388 700 125 485 8 267 24 150 11 053 1 000 Správa federálních hmotných rezerv 2 774 650 175 000 2 599 650 39 139 Všeob. pokladní správa 80 312 414 103 700 63 702 714 1 506 000 15 000 000 Celkem 134 700 000 4 244 411 105 603 282 11259 433 181 444 208 200 2 551 263 1 591 400 20 320 000
Příl.3
Příjmy státního rozpočtu federace podle kapitol v tisících Kčs Kapitola Odvody příspěvkových Příjmy rozpočtových organizací a vedlejších organizací celkem hospodářství celkem Kancelář prezidenta 5 000 21 710 Kancelář Federálního shromáždění 1 500 Úřad vlády 3 100 Federální bezpečnostní a informační služba 700 Federální ministerstvo zahraničních věcí 152 000 142 716 Federální ministerstvo obrany 1 625 200 Federální ministerstvo zahraničního obchodu 15 631 231 Federální ministerstvo financí 5 200 Federální ministerstvo práce a sociálních věcí 2 135 Federální ministerstvo vnitra 141 200 Federální ministerstvo pro strategické plánování 3 350 Federální ministerstvo hospodářství 4 500 11 990 Federální ministerstvo dopravy 75 883 166 240 Federální ministerstvo spojů 27 050 Nejvyšší soud 470 Federální úřad pro normalizaci a měření 19 000 35 357 Federální úřad pro vynálezy 28 205 Federální statistický úřad 4 200 Federální výbor pro životní prostředí 550 Federální ministerstvo kontroly 1 780 Generální prokuratura 270 Čs. komise pro atomovou energii 550 Správa federálních hmotných rezerv 108 700 Celkem 256 383 17 963 404