167/2024 Sb.
NAŘÍZENÍ VLÁDY
ze dne 12. června 2024,
kterým se mění nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných
službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 302/2014 Sb.,
o katalogu správních činností, ve znění pozdějších předpisů
Vláda nařizuje podle § 123 odst. 6 písm. a) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce,
ve znění zákona č. 365/2011 Sb., a podle § 145 odst. 2 zákona č. 234/2014 Sb., o
státní službě:
ČÁST PRVNÍ
Změna nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě
Čl.I
Příloha k nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách
a správě, ve znění nařízení vlády č. 399/2017 Sb., nařízení vlády č. 263/2018 Sb.,
nařízení vlády č. 352/2019 Sb., nařízení vlády č. 391/2021 Sb., nařízení vlády č.
441/2022 Sb. a nařízení vlády č. 395/2023 Sb., se mění takto:
1. V písmenu A 1. části díl 1.03 včetně nadpisu zní:
"Díl 1.03 INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ SYSTÉMY-------- ---------------------------------------------------------------------------------- ---------------------- 1.03.01 PROJEKTOVÝ MANAŽER INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ 9-14 1.03.02 ANALYTIK INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ 9-14 1.03.03 ARCHITEKT INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ 11-15 1.03.04 SPRÁVCE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ A SYSTÉMOVÝ INŽENÝR 5-14 1.03.05 VÝVOJÁŘ INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ 11-15 1.03.06 TESTOVACÍ SPECIALISTA INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ 9-13".
2. V písmenu A 1. části dílu 1.04 se ve sloupci Část, díl, povolání doplňuje
povolání "1.04.15 ENERGETICKÝ MANAŽER" a ve sloupci Platová třída se doplňují čísla
"8-11".
3. V písmenu A 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.20 se ve sloupci Platová
třída číslo "8" nahrazuje číslem "9".
4. V písmenu A 2. části dílu 2.10 se ve sloupci Část, díl, povolání doplňuje
povolání "2.10.37 VEDOUCÍ ÚŘADU ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÉHO CELKU" a ve sloupci Platová
třída se doplňují čísla "10-15".
5. V písmenu A 2. části dílu 2.16 se ve sloupci Část, díl, povolání doplňuje
povolání "2.16.09 ŠKOLSKÝ LOGOPED" a ve sloupci Platová třída se doplňují čísla "11-13".
6. V písmenu A 2. části dílu 2.19 se ve sloupci Část, díl, povolání doplňuje
povolání "2.19.48 ODBORNÝ PRACOVNÍK SPRÁVY ZDRAVOTNICKÝCH INFORMACÍ" a ve sloupci
Platová třída se doplňují čísla "9-12".
7. V písmenu B 1. části díl 1.03 včetně nadpisu zní:
"DÍL 1.03 INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ SYSTÉMY
1.03.01 PROJEKTOVÝ MANAŽER INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ
9. platová třída
1. Administrace projektů v oblasti informačních a komunikačních technologií
jako souhrnu technických a programových prostředků umožňující tvorbu, vyhledávání,
zobrazování, výměnu, zpracování, uchovávání, zpřístupňování, přenos a využívání dat
a informací, informačních systémů nebo kybernetické bezpečnosti (dále jen "informační
a komunikační systémy"). Konsolidace a příprava projektové dokumentace a další práce
a aktivity k podpoře zajištění realizace projektu.
10. platová třída
1. Administrace celostátních projektů v oblasti informačních a komunikačních
systémů s případným mezinárodním prvkem a s vysokými nároky na způsob organizačního,
finančního, personálního a provozního zajištění a na konsolidaci a přípravu projektové
dokumentace. Poskytování podpory při zajišťování přípravy a realizace projektů v
oblasti informačních a komunikačních systémů, vytváření komunikačních matic a organizace
projektových schůzí.
11. platová třída
1. Komplexní koordinace přípravy a realizace projektů specifických částí
informačních a komunikačních systémů, vytváření projektové dokumentace, harmonogramů,
řízení kapacit projektů, analýz, řešení rizik a tvorby reportů ohledně stavu projektů.
12. platová třída
1. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních projektů informačních
a komunikačních systémů se zásadním dopadem do hlavní činnosti organizace.
13. platová třída
1. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních projektů informačních
a komunikačních systémů s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní působností.
14. platová třída
1. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních rozsáhlých projektů
informačních a komunikačních systémů zajištujících realizaci stěžejních cílů státních
politik nebo politik Evropské unie, například v oblasti finanční a rozpočtové, obrany,
bezpečnosti, zaměstnanosti, sociálního zabezpečení nebo zdravotní.
1.03.02 ANALYTIK INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ
9. platová třída
1. Podpora analytických prací pro tvorbu informačních a komunikačních
systémů menšího rozsahu, s jednoduchým nebo žádným uživatelským rozhraním, s minimálním
počtem rozhraní na okolní systémy a jednoduchým procesem.
2. Sběr a analýza uživatelských požadavků, rizik a dat a jejich příprava
pro vyhodnocování. Poskytování podpory při provádění analýz nástrojů a programového
vybavení pro tvorbu informačních a komunikačních systémů.
10. platová třída
1. Podpora analytických prací pro tvorbu informačních a komunikačních
systémů většího rozsahu, s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní
na okolní systémy a složitými procesy. Sběr, analýza a vyhodnocování uživatelských
požadavků pro tvorbu informačních a komunikačních systémů. Provádění analýz bezpečnostních
rizik.
11. platová třída
1. Provádění věcných, procesních, bezpečnostních, aplikačních, datových,
provozních, dopadových a dalších analýz uživatelských požadavků určených pro tvorbu
informačních a komunikačních systémů menšího rozsahu, s jednoduchým nebo žádným uživatelským
rozhraním, s minimálním počtem rozhraní na okolní systémy a jednoduchým procesem.
Provádění analýz kybernetických rizik.
12. platová třída
1. Provádění věcných, procesních, bezpečnostních, aplikačních, datových,
provozních, dopadových a dalších analýz uživatelských požadavků určených pro tvorbu
informačních a komunikačních systémů s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem
rozhraní na okolní systémy a složitými procesy.
2. Optimalizace procesů při tvorbě informačních a komunikačních systémů
s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy a složitějšími
procesy použitelnými pro další rozvoj, provoz a splnění cílů v oblasti informačních
a komunikačních systémů a tvorba dokumentací a modelů podle závěrů věcných, procesních,
bezpečnostních, aplikačních, datových, provozních a dopadových analýz uživatelských
požadavků.
3. Provádění analýz kybernetických rizik nad legislativně stanovenou
regulovanou službou.
13. platová třída
1. Koordinace analytických činností zahrnující věcné, procesní, bezpečnostní,
aplikační, datové, provozní a dopadové analýzy rozsáhlé soustavy informačních a komunikačních
systémů s celostátní topologií a jejich infrastruktury se zásadním významem pro jejich
provoz, provádění analýz dlouhodobé strategie informačních potřeb a informační a
komunikační infrastruktury, analýz vývoje, provozu, inovací a údržby soustavy informačních
a komunikačních systémů a jejich harmonizace s celostátní informační politikou a
dalšími mezinárodními požadavky.
2. Navrhování obecných postupů a metodik analýz informačních a komunikačních
systémů v rámci resortů a provádění dohledu nad dodržováním schválených postupů a
metodik. Systematické řízení rizik nad závazně stanovenou regulovanou službou.
14. platová třída
1. Komplexní koordinace analytických činností v oblasti informačních
a komunikačních systémů u subjektů s rozsáhlým vnitřním členěním na organizační složky
státu s celostátní působností a ovlivňující jednání nej širších skupin obyvatelstva
a s případným mezinárodním dopadem, tvorby dokumentací a nej složitějších modelů
vystihujících závěry z komplexních analýz použitelných pro další rozvoj, provoz a
splnění cílů těchto informačních a komunikačních systémů.
1.03.03 ARCHITEKT INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ
11. platová třída
1. Vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních
systémů menšího rozsahu s jednoduchým uživatelským rozhraním, s minimálním počtem
rozhraní na okolní systémy a s jednoduchým procesem, navrhování, rozvoj a specifikace
definovaných rozhraní, struktur, aplikačních vrstev, bezpečnostních prvků zajišťujících
ochranu dat, databázové struktury, datových toků, migračních a zálohovacích plánů,
navrhování komponent a definování a vytváření základních modelů a výstupů.
2. Hodnocení a stanovování programovacích prostředků nebo nových technologií,
jejich analýza a návrh začlenění a implementování do vybraných informačních systémů
menšího rozsahu s jednoduchým uživatelským rozhraním, s minimálním počtem rozhraní
na okolní systémy a jednoduchým procesem.
3. Tvorba informační koncepce orgánu veřejné správy s lokální působností.
12. platová třída
1. Vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních
systémů s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy
a složitějšími procesy, návrh a tvorba aplikačních rozhraní, bezpečnostních prvků
zajišťujících ochranu dat, databázové struktury, datových toků, migračních a zálohovacích
plánů, komplexní integrace s jinými systémy a navrhování programového vybavení nebo
informačních služeb.
2. Hodnocení a stanovování složitých a náročných programovacích prostředků
nebo nových technologií včetně bezpečnostních technologií a principů, jejich analýza
a návrh začlenění a implementování do informačních systémů s více uživatelskými rozhraními,
s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy a složitějšími procesy.
3. Tvorba koncepce informačních a komunikačních systémů.
4. Tvorba informační koncepce územního orgánu veřejné správy.
13. platová třída
1. Tvorba informační koncepce orgánu veřejné správy s krajskou nebo obdobně
širokou územní působností nebo s celostátní působností.
2. Tvorba koncepce bezpečnostní architektury informačních a komunikačních
systémů s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní působností.
3. Navrhování a zpracovávání středně komplexních projektů vývoje nebo
vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních systémů
se složitými procesy a hierarchickou strukturou, s vysokým množstvím uživatelských
rozhraní a vazeb na jiné systémy, nebo s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo
celostátní topologií s rozsahem architektonického modelu do 500 prvků/vazeb v relevantních
vrstvách architektury, jejich harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky včetně zpracovávání komplexních návrhů řešení nebo komplexních
architektonických návrhů za datovou, bezpečnostní, integrační a provozní oblast těchto
informačních a komunikačních systémů.
4. Celostátní metodické usměrňování, posuzování tvorby, rozvoje a využívání
informačních a komunikačních systémů a jejich architektury ve veřejné správě a poskytování
metodické podpory pro dodržování schválené architektury ve veřejné správě.
5. Koordinace centrálních služeb nad prostorovými daty. Koordinace harmonizace
prostorových dat a služeb v rámci Evropské unie.
14. platová třída
1. Tvorba informační koncepce subjektů s rozsáhlým vnitřním členěním
na organizační složky státu s celostátní působností a ovlivňující jednání nejširších
skupin obyvatelstva, zahrnující tvorbu strategie rozsáhlé soustavy informačních systémů,
vytváření dlouhodobé strategie informačních potřeb a informační a komunikační infrastruktury,
koordinace vývoje, provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních
systémů a zajišťování její harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky.
2. Tvorba architektury a vývoje centrálních a rozsáhlých informačních
služeb subjektů veřejné a státní správy se složitým vnitřním členěním s celostátní
působností a ovlivňující jednání nejširších skupin obyvatelstva nebo určené pro speciální
a vysoce odborné využití, s rozsahem architektonického modelu do 5000 prvků/vazeb
(na všech vrstvách architektury). Koordinace vzájemného, řízeného a bezpečného propojování
subjektů veřejné a státní správy, komunikace subjektů veřejné a státní správy s jinými
subjekty ve vnějších sítích, například internetem nebo komunikační infrastrukturou
Evropské unie.
3. Tvorba celostátní strategie vytváření, rozvoje a architektury informačních
systémů. Koordinace vývoje aplikačních vybavení provázaných informačních systémů
poskytující a využívající služby elektronizace veřejné správy (eGovernment) jako
celku.
15. platová třída
1. Tvorba informační koncepce České republiky.
2. Tvorba komplexní architektury úřadu nebo subjektu obsahující více
rozsáhlých a centrálních informačních systémů nebo služeb nebo jiného subjektu s
rozsahem modelu architektury (na všech vrstvách architektury) nad 5000 prvků a vazeb.
1.03.04 SPRÁVCE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ A SYSTÉMOVÝ INŽENÝR
5. platová třída
1. Provádění jednodušších činností při obsluze standardních informačních
a komunikačních technologií, jako například zadávání a úprava textů, jednoduché nastavování,
stahování a vkládání příloh.
6. platová třída
1. Obsluha informačních systémů, například vyhledávání informací a export
dat.
7. platová třída
1. Zajišťování provozu a podpory koncových uživatelů u menších informačních
a komunikačních systémů.
2. Obsluha informačních systémů nebo počítačových prostředků jako tiskáren
nebo jiných periferií s využíváním speciálních znalostí k danému systému nebo technologii
a řešení úloh spojených s provozem tohoto systému podle dané specifikace a metodiky.
3. Provádění administrativních úkonů podporujících provoz informačních
systémů, například tvorby výkazů a speciálních reportů. Vytváření provozních analýz
nebo dokumentace pro podporu různých programů a propagací.
8. platová třída
1. Zajišťování základní funkčnosti a bezpečnosti informačních a komunikačních
systémů, zajišťování jejich optimálního vytížení a řešení incidentů spojených s infrastrukturou
a provozem aplikace. Zajišťování provozu bezpečnostních technologií.
2. Zajišťování provozu vyššího počtu podpůrných periferií jako tiskáren
a jiného hardware včetně poskytování podpory více než 50 koncovým uživatelům těchto
zařízení.
3. Poskytování podpory koncovým příp. dalším uživatelům při vytváření
reportů ze zdrojové báze dat v rámci datové základny a systémové správy dat.
9. platová třída
1. Zajišťování funkčnosti a bezpečnosti informačních a komunikačních
systémů jako celku. Kontrola a zajišťování korektního procesního zpracování dat a
zajišťování validity systémových dat.
2. Zajišťování provozu databází, řešení uživatelských přístupů a sledování
vytížení prostředků.
3. Organizace dílčího provozu informačních a komunikačních systémů a
zajišťování komplexní obsluhy speciálních počítačových aplikací a síťového prostředí
počítačů podle návodů a provozní dokumentace technologie zpracování dat.
10. platová třída
1. Stanovování a organizování způsobů a postupů využívání programového
vybavení, multimediálních a komunikačních systémů, síťového prostředí apod. včetně
zajišťování jejich provozní správy a bezpečnosti a poskytování podpory koncovým uživatelům
těchto systémů a technologií. Podpora a zajišťování podpůrné techniky a aplikací,
jako je instalace, nastavení programového vybavení nebo infrastruktury pro chod větší
organizace s více než 100 uživateli.
2. Zavádění informačních a komunikačních technologií dle provozní dokumentace.
3. Zajišťování provozu, kontroly a monitoringu rozsáhlých databázových
systémů. Zajišťování provozu bezpečnostních technologií a realizace bezpečnostního
dohledu.
4. Zajišťování správy, funkčnosti a bezpečnosti lokálního síťového prostředí,
monitorování a diagnostika sítí, definování a přidělování adres uživatelům a propojování
na další sítě.
11. platová třída
1. Zajišťování správy informačních a komunikačních systémů, metodické
usměrňování uživatelů, zajišťování podpory uživatelům, definování jejich požadavků
a problémů a navrhování jejich řešení se všemi účastníky správy systému, například
se správou operačních systémů databází, síťového prostředí a bezpečnostních technologií,
případně s dodavateli.
2. Tvorba plánů, norem a postupů změn provozu a údržby informačních a
komunikačních systémů, jejich provozní a bezpečnostní testování, příprava a realizace
modifikací a zajišťování jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
3. Definování jednodušších síťových vazeb a protokolů mezi aplikacemi,
jejich nastavování a realizace.
4. Instalace a nastavování složitého programového vybavení pro systémy
složené z více částí a určené pro 1000 a více uživatelů.
12. platová třída
1. Správa informačních a komunikačních systémů se složitými procesy a
hierarchickou strukturou, s vysokým množstvím uživatelských rozhraní a rozhraní a
vazeb na jiné systémy, s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní topologií
a jejich harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími mezinárodními požadavky
včetně správy datové, bezpečnostní, integrační a provozní oblasti těchto informačních
a komunikačních systémů.
2. Zajišťování řešení projektů informačních a komunikačních systémů,
programového vybavení nebo informačních služeb, které jsou nezávislé na jiných informačních
systémech nebo mají na ně omezené vazby, případně jsou kombinované s dalším externím
nákupem a zavedením informačního systému nebo rozvojem jejich provozu a údržby včetně
zpracovávání plánů, norem a postupů změn provozu a údržby, testování, přípravy a
realizace modifikací a zajišťování jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
3. Koordinace správy rozsáhlých centrálních databází včetně jejich navrhování.
4. Přebírání, aplikace, ověřování, uvádění do provozu a správa složitých
síťových prostředí, například u globálních hierarchických síťových prostředí, navrhování
propojení na další systémy informačních a komunikačních technologií.
5. Definice potřeb, posuzování, vyhodnocování a správa a řešení rozsáhlých
projektů změn provozu a údržby informačních systémů, programového vybavení nebo informačních
služeb, které jsou nezávislé na jiných informačních systémech nebo na ně mají omezené
vazby, případně jsou kombinované s dalším externím nákupem a zavedením informačního
systému nebo rozvojem jejich provozu a údržby.
6. Optimalizace využívání informační a komunikační infrastruktury a instalování
nových prvků a modulů informačních a komunikačních technologií, například operačních
systémů a jejich nadstaveb, programovacích prostředků, vývojových nástrojů programovacích
jazyků, multimediálních systémů, komunikačních systémů, bezpečnostních technologií,
informačních systémů, databází nebo vědeckých, vědeckotechnických, technických, inženýrských,
grafických, kancelářských a jiných aplikací pro koncového uživatele a sítí a databází
na úrovni resortu.
7. Instalace a nastavování složitého programového vybavení pro systémy,
které jsou nezávislé na jiných informačních systémech nebo na ně mají omezené vazby.
13. platová třída
1. Koordinace přípravy a realizace komplexních projektů vývoje informačních
a komunikačních systémů nebo informačních služeb, které jsou víceuživatelské a na
vysoké systémové úrovni, zpracovávání plánů, norem, postupů změn provozu a údržby,
provozní testování, bezpečnostní testování, příprava a realizace modifikací a zajišťování
jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
2. Definice potřeb, posuzování, vyhodnocování a výběr komplexních projektů
vývoje složitých víceuživatelských informačních, komunikačních a bezpečnostních systémů
a síťových prostředí vysoké systémové úrovně s celostátním dopadem.
3. Komplexní správa složitých víceuživatelských informačních systémů
a síťových prostředí vysoké systémové úrovně v rámci rezortů s rozsáhlým vnitřním
členěním na organizační složky státu s celostátní působností a ovlivňující jednání
nejširších skupin obyvatelstva, přebírání, ověřování a uvádění do provozu informačních
systémů, bezpečnostních technologií a síťových prostředí, zajišťování jejich optimálního
využívání a vývoj jejich speciálních částí.
4. Instalace a nastavování programového vybavení provázaných informačních
systémů poskytujících a využívajících služby veřejné správy jako celku.
14. platová třída
1. Samostatné řešení složitých problémů výkonnosti, bezpečnosti a dostupnosti
služeb souvisejících s nasazováním a provozem komplexu různých technologických komponent
a platforem.
2. Návrh, implementace, kontrola a hodnocení dodržování smluvních podmínek
provozu včetně úrovně provozního zabezpečení služeb (SLA), včetně návrhu a implementace
nápravných opatření.
1.03.05 VÝVOJÁŘ INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ
11. platová třída
1. Vývoj, programování a úprava jednoduchých aplikací a programových
částí na základě vstupní odborné dokumentace, provádění jasných a jednoduchých programovacích
činností v určitém programovém vybavení za účelem vytváření nebo úpravy konkrétní
funkce aplikace.
12. platová třída
1. Vývoj, programování a úprava aplikací nebo jejích samostatných programových
částí na základě vstupní odborné dokumentace. Implementace datových modelů, rozhraní
a sestavování podpůrných a provozních skriptů aplikace.
13. platová třída
1. Vývoj, programování a úprava aplikací s přesahem a integrací do více
systémů a s víceuživatelským rozhraním, složitým datovým modelem a velkým množstvím
integrací s okolními systémy. Tvorba vývojové dokumentace a návrhu optimálního programového
vybavení.
2. Vývoj bezpečnostních technologií systémů s celostátní působností nebo
specializovaných nástrojů pro podporu testingu, provozu, nebo optimalizaci a zvýšení
efektivnosti systému. Implementace složitých datových modelů, rozhraní a aplikačních
částí nebo sestavování složitých migračních, provozních či bezpečnostních skriptů.
14. platová třída
1. Koordinace vývoje a programování složitých informačních a komunikačních
systémů s víceuživatelským rozhraním, složitým datovým modelem a velkým množství
integrací s okolními systémy, tvorby vývojové dokumentace a návrhu optimálního programového
vybavení nebo navrhování složitých informačních a komunikačních systémů veřejné správy
(eGovernment) s celostátní architekturou.
2. Koordinace vývoje bezpečnostních technologií a systémů s celostátní
působností.
3. Koordinace analýz a vývoje nového aplikačního programového vybavení
nebo zásadních úprav stávajících informačních a komunikačních systémů a navrhování
nových nástrojů a prostředků realizace těchto systémů.
15. platová třída
1. Komplexní koordinace vývoje a programování nej složitějších informačních
a komunikačních systémů nebo soustavy informačních a komunikačních systémů s nej
širší topologií a hierarchickou strukturou a návaznostmi na mezinárodní systémy včetně
vytváření dodavatelských strategií.
1.03.06 TESTOVACÍ SPECIALISTA INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH SYSTÉMŮ
9. platová třída
1. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace. Vytváření testovacích reportů a výsledků.
10. platová třída
1. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace složitého informačního a komunikačního systému s víceuživatelským
rozhraním. Realizace základních bezpečnostních testů a vytváření testovacích reportů
a výsledků.
11. platová třída
1. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace složitých informačních a komunikačních systémů s víceuživatelským
rozhraním na resortní nebo obdobné celostátní úrovni. Závazné testování rozsáhlejší
integrace a využití specializovaných testovacích prostředků a aplikací a vytváření
testovacích reportů a výsledků.
12. platová třída
1. Navrhování a sestavování testovacích scénářů pro různé druhy testování
informačních a komunikačních systémů, vyhodnocování testovacích dat, jejich kontrola
a vytváření závěrů včetně protokolů. Realizace integračních, systémových, zátěžových
a bezpečnostních testů pro informační a komunikační systémy s celostátní působností.
13. platová třída
1. Tvorba testovacích scénářů a strategií pro všechny druhy testování
informačních a komunikačních systémů a koordinace testovacích prací v rámci rozsáhlých
projektů s celostátní působností včetně definování testovacích harmonogramů, druhů
testů a testovacích kapacit.".
8. V písmenu B 1. části 1.04 povolání 1.04.08 se v 8. platové třídě bod
8 zrušuje.
9. V písmenu B 1. části 1.04 povolání 1.04.08 se v 9. platové třídě bod
9 zrušuje.
10. V písmenu B 1. části 1.04 povolání 1.04.08 se v 10. platové třídě bod
13 zrušuje.
11. V písmenu B 1. části 1.04 povolání 1.04.08 se v 11. platové třídě bod
13 zrušuje.
12. V písmenu B 1. části se v dílu 1.04 doplňuje povolání 1.04.15, které
včetně nadpisu zní:
"1.04.15 ENERGETICKÝ MANAŽER
8. platová třída
1. Zajišťování plynulého zásobování a sledování spotřeby jednotlivých druhů
energií v organizacích s jejich stabilním a rovnoměrným odběrem.
9. platová třída
1. Zajišťování a koordinace odběru a spotřeby energií ve větším počtu organizací
nebo v organizacích s odběrem velkého množství různých druhů odebíraných energií.
Nastavování systému hospodaření s energií v rámci organizace nebo organizací. Zajišťování
dodržování odběratelské kázně a regulací odběrů energie a mimořádných provozních
režimů pro případy havárií a jiných mimořádných událostí. Sledování a vyhodnocování
měrné spotřeby energií, provádění měření a výpočtů spotřeby a sledování parametrů
dodávaných energií a paliv, sjednávání podmínek velkoodběru a zajišťování jejich
plnění, kontrola správnosti fakturovaných částek dodavateli a zpracovávání podkladů
pro reklamace.
10. platová třída
1. Zajišťování a koordinace efektivního odběru a spotřeby velkých množství
různých druhů energií ve větším počtu organizačních složek nebo ve více organizacích.
Navrhování nástrojů a opatření v oblasti hospodaření s energií. Sledování dodržování
zákonných povinností v oblasti hospodaření s energií ze strany organizace nebo více
organizací. Realizace školení a osvěty v oblasti hospodaření s energií. Koordinace
úseků energetického hospodářství s ostatními oblastmi činnosti organizace a při jednání
s orgány a organizacemi státní správy, samosprávy, hygieny, kontroly apod.
11. platová třída
1. Koncepční činnost v oblasti hospodaření s energií v organizaci, koordinace
přípravy a realizace investic v oblasti hospodaření s energií. Navrhování a koordinace
implementace koncepcí, nástrojů a opatření v oblasti hospodaření s energií v organizaci
nebo organizacích.".
13. V písmenu B 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.20 včetně nadpisu zní:
"2.10.20 REFERENT ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU
9. platová třída
1. Zajišťování a příprava podkladů a výkon dílčích prací pro výkon působnosti
stavebního úřadu.
2. Zajišťování a příprava podkladů a výkon dílčích prací pro výkon působnosti
orgánu územního plánování.
10. platová třída
1. Výkon působnosti obecního stavebního úřadu.
2. Pořizování územních opatření, například o stavební uzávěře, o asanaci
území, o vymezení zastavěného území, a jiných opatření pro rozhodování v území obce.
Pořizování územní studie obce.
11. platová třída
1. Koordinace výkonu působnosti obecního stavebního úřadu.
2. Výkon působnosti obecního stavebního úřadu ve věcech bytových domů,
silnic II. a III. třídy, místních a veřejně přístupných účelových komunikací, technické
infrastruktury v elektroenergetice nebo plynárenství, a vodního díla, kde nevykonává
působnost krajský stavební úřad.
3. Pořizování územního plánu a regulačního plánu (územně plánovací dokumentace).
4. Pořizování územního opatření o stavební uzávěře nebo o asanaci území
pro více obcí.
5. Pořizování územně plánovacích podkladů (analytické podklady, územní
studie) pro správní obvod obce s rozšířenou působností v podrobnosti a rozsahu nezbytném
pro pořizování územních plánů, regulačních plánů, popřípadě pro další územně plánovací
činnost obcí, například pro rozhodování.
12. platová třída
1. Výkon působnosti krajského stavebního úřadu.
2. Koordinace výkonu působnosti obecního stavebního úřadu ve věcech bytových
domů, silnic II. a III. třídy, místních a veřejně přístupných účelových komunikací,
technické infrastruktury v elektroenergetice nebo plynárenství, a vodního díla, kde
nevykonává působnost krajský stavební úřad.
3. Pořizování územně plánovacích podkladů (analytické podklady, územní
studie) pro pořizování zásad územního rozvoje a další územně plánovací činnost kraje.
4. Koordinace výkonu působnosti úřadu územního plánování v obci s rozšířenou
působností.
5. Pořizování zásad územního rozvoje kraje nebo hlavního města Prahy.
6. Pořizování územního plánu a regulačního plánu hlavního města Prahy.
7. Tvorba návrhů technických norem a požadavků na stavby a stavební výrobky,
sledování jejich účinnosti.
8. Vedení systému stavebně technické prevence. Zjišťování, sledování a
analyzování příčin havárií staveb a navrhování opatření k jejich předcházení.
13. platová třída
1. Koordinace výkonu působnosti krajského stavebního úřadu.
2. Celostátní koordinace a systémové usměrňování územního plánování a poskytování
metodické podpory při uplatňování poznatků vědy a techniky v oblasti územního plánování,
urbanismu a architektury.
3. Pořizování územně plánovacích podkladů (analytické podklady, územní
studie) pro pořizování politiky územního rozvoje a územního rozvojového plánu.
4. Koordinace výkonu působnosti úřadu územního plánování na krajském úřadu
nebo Magistrátu hlavního města Prahy.
14. platová třída
1. Tvorba koncepce stavebního řádu České republiky.
2. Stanovování systémových přístupů a východisek územního rozvoje České
republiky.
3. Provádění výzkumu a řešení koncepčních otázek teorie a praxe v oboru
územního plánování a stavebního řádu, stavební kultury a vystavěného prostředí, urbanismu
a architektury.
15. platová třída
1. Tvorba koncepce a strategie územního rozvoje České republiky.".
14. V písmenu B 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.33 se v 10. platové třídě
bod 2 zrušuje.
15. V písmenu B 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.33 se v 11. platové třídě
bod 2 zrušuje.
16. V písmenu B 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.33 se v 12. platové třídě
bod 3 zrušuje.
Dosavadní body 4 a 5 se označují jako body 3 a 4.
17. V písmenu B 2. části dílu 2.10 povolání 2.10.33 se v 13. platové třídě
bod 2 zrušuje.
Dosavadní bod 3 se označuje jako bod 2.
18. V písmenu B 2. části se v dílu 2.10 doplňuje povolání 2.10.37, které
včetně nadpisu zní:
"2.10.37 VEDOUCÍ ÚŘADU ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÉHO CELKU
10. platová třída
1. Koordinace činnosti zaměstnanců obce bez výkonu působnosti pověřeného
obecního úřadu nebo části obce bez výkonu působnosti pověřeného obecního úřadu nebo
městské části nebo městského obvodu bez výkonu působnosti pověřeného obecního úřadu,
koordinace a usměrňování pracovněprávních vztahů a odměňování jejích zaměstnanců
a zajišťování plnění úkolů podle usnesení zastupitelstva, rady nebo starosty a dalších
úkolů stanovených orgány obce.
11. platová třída
1. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu všeobecné
správní působnosti (samostatná působnost a přenesený výkon státní správy) a tvorby
koncepcí a programů rozvoje obce bez výkonu působnosti pověřeného obecního úřadu
nebo městské části nebo městského obvodu bez výkonu působnosti pověřeného obecního
úřadu a zajišťování plnění úkolů podle usnesení orgánů obce bez výkonu působnosti
pověřeného obecního úřadu nebo městské části nebo městského obvodu bez výkonu působnosti
pověřeného obecního úřadu.
2. Koordinace a usměrňování činnosti zaměstnanců obce s pověřeným obecním
úřadem nebo městské části nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti
obce s pověřeným obecním úřadem, nebo obce s matričním a stavebním úřadem a zajišťování
plnění úkolů podle usnesení orgánů obce s pověřeným obecním úřadem nebo městské části
nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti obce s pověřeným obecním
úřadem.
12. platová třída
1. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu všeobecné
správní působnosti (samostatná působnost a přenesený výkon státní správy) a tvorby
koncepcí a programů rozvoje obce v územním obvodu obce s pověřeným obecním úřadem
nebo městské části nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti obce s
pověřeným obecním úřadem, nebo obce s matričním a stavebním úřadem a zajišťování
plnění úkolů podle usnesení orgánů obce s pověřeným obecním úřadem nebo městské části
nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti obce s pověřeným obecním
úřadem.
2. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu samostatné
a přenesené působnosti v územním obvodu obce s rozšířenou působností nebo městské
části nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti obce s rozšířenou působností
a zajišťování plnění úkolů podle usnesení orgánů obce s rozšířenou působností nebo
městské části nebo městského obvodu, které vykonávají část působnosti obce s rozšířenou
působností.
13. platová třída
1. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu samostatné
a přenesené působnosti a tvorby koncepcí a programů rozvoje v územním obvodu obce
s rozšířenou působností nebo městské části nebo městského obvodu, které vykonávají
část působnosti obce s rozšířenou působností a zajišťování plnění úkolů podle usnesení
orgánů obce s rozšířenou působností nebo městské části nebo městského obvodu, které
vykonávají část působnosti obce s rozšířenou působností.
14. platová třída
1. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu samostatné
a přenesené působnosti a tvorby koncepcí a programů rozvoje v územním obvodu obce
s rozšířenou působností, která je statutárním městem, a zajišťování plnění úkolů
podle usnesení orgánů statutárního města.
15. platová třída
1. Komplexní koordinace, usměrňování a zajišťování souhrnného výkonu všeobecné
správní působnosti (samostatná působnost a přenesený výkon státní správy) kraje nebo
hlavního města Prahy včetně koordinace a usměrňování tvorby koncepcí, strategií a
programů územního rozvoje a koncepce veřejné správy a veřejných služeb.".
19. V písmenu B 2. části dílu 2.16 povolání 2.16.03 11. platové třídě se
v bodu 5 slovo "logopedické," zrušuje a za slovo "postižením" se vkládají slova "včetně
prvotní identifikace potřeby logopedické péče".
20. V písmenu B 2. části dílu 2.16 povolání 2.16.03 12. platové třídě se
v bodu 3 slovo "logopedických," zrušuje a za slovo "postupů" se vkládají slova "včetně
dílčích logopedických (depistáže). Aplikace logopedických, etopedických, somatopedických,
psychopedických a tyflopedických" a za slova "a tyflopedických" se slovo "a" zrušuje.
21. V písmenu B 2. části se v dílu 2.16 doplňuje povolání 2.16.09, které
včetně nadpisu zní:
"2.16.09 ŠKOLSKÝ LOGOPED
11. platová třída
1. Logopedická diagnostika pro účely zjišťování potřebné podpory k naplnění
vzdělávacích možností dětí, žáků a studentů s narušenou komunikační schopností nebo
klientů se zdravotním postižením a provádění nápravných nebo kompenzačních logopedických
činností zaměřených na odstraňování nebo zmírnění narušené komunikační schopnosti
pod supervizí.
12. platová třída
1. Provádění komplexní logopedické diagnostiky a dalších činností v oboru
školské logopedie pro účely zjišťování potřeby podpory při vzdělávání dětí, žáků
a studentů s narušenou komunikační schopností a stanovení konkrétních postupů a doporučení
pro účely jejich vzdělávání.
2. Samostatné provádění komplexních logopedických intervenčních postupů
a metodik stimulace a aplikace vzdělávacích činností s dětmi, žáky, studenty a klienty
se speciálními vzdělávacími potřebami, hodnocení účinnosti stanovených logopedických
a speciálně pedagogických intervenčních postupů a stanovování navazujících opatření.
3. Metodická a koordinační činnost v oblasti logopedických preventivních
a poradenských služeb ve školství.
13. platová třída
1. Tvorba a uplatňování nových metod v oblasti logopedie a odborných didaktických
a metodických materiálů pro rozvoj komunikačních dovedností a komunikačních kompetencí
dětí a žáků a poskytování nejnáročnějších logopedických služeb, komplexní logopedické
multioborové diagnostiky pro nastavení speciálněpedagogické logopedické intervence
za využití interdisciplinárních přístupů, v indikovaných případech v koordinaci s
poskytovateli zdravotnických služeb.
2. Tvorba zásadních koncepcí školské logopedie ve školských poradenských
zařízeních. Aplikace výsledků výzkumu a vývoje v oboru do praxe.
3. Metodické vedení a supervize poskytování logopedických služeb školskými
poradenskými zařízeními.
4. Zajišťování profesního rozvoje pedagogických pracovníků v oboru školské
logopedie.".
22. V písmenu B 2. části dílu 2.18 povolání 2.18.07 se v 7. platové třídě
doplňuje bod 3, který zní:
"3. Provádění odborných arboristických činností v péči o dřeviny rostoucí
mimo les podle odborných norem a standardů.".
23. V písmenu B 2. části se v dílu 2.19 doplňuje povolání 2.19.48, které
včetně nadpisu zní:
"2.19.48 ODBORNÝ PRACOVNÍK SPRÁVY ZDRAVOTNICKÝCH INFORMACÍ
9. platová třída
1. Zpracovávání, kódování a zadávání klinické informace ve strukturované
a kódované podobě do elektronického zdravotního záznamu klinických informačních systémů,
do klinických registrů, klinických studií a dalších informačních systémů podle přesných
pokynů a postupů.
10. platová třída
1. Zpracovávání, kódování a zadávání klinické informace ve strukturované
a kódované podobě do elektronického zdravotního záznamu klinických informačních systémů,
systémů vykazování zdravotní péče, do klinických registrů, klinických studií a dalších
informačních systémů na úrovni instituce, nebo na regionální, národní nebo mezinárodní
úrovni.
11. platová třída
1. Koordinace zpracovávání zdravotnické informace, kontrola, opravy a analýzy
kódované informace podle národních a mezinárodních klinických informačních standardů
a správa lokálních klinických číselníků a terminologie.
12. platová třída
1. Tvorba pravidel a metodických postupů pro kódování zdravotnické informace
podle specifických podmínek zdravotních služeb včetně koordinace zpracovávání zdravotnických
informací u poskytovatele zdravotních služeb a kontrolní a auditní činnosti.".
ČÁST DRUHÁ
Změna nařízení vlády o katalogu správních činností
Čl.II
Příloha k nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností,
ve znění nařízení vlády č. 399/2017 Sb., nařízení vlády č. 158/2019 Sb., nařízení
vlády č. 352/2019 Sb., nařízení vlády č. 391/2021 Sb. a nařízení vlády č. 441/2022
Sb., se mění takto:
1. V části 1. se 5. platová třída zrušuje.
2. V části 1. 6. platové třídě se na konci bodu 1 doplňují věty "Provádění
jednotlivých úkonů ve správním řízení, například přijímání podání do protokolu, pořizování
soupisu součástí spisu, zajišťování skartačního řízení správní dokumentace, vedení
evidencí návrhů a vyjádření účastníků řízení, důkazů, čestných prohlášení, přiznání
a úředních dokladů, předávání rozhodnutí k doručení, vyvěšování veřejné vyhlášky,
vyměřování správních nebo jiných poplatků, zajišťování písemného vyhotovení rozhodnutí
nebo zpracovávání oznámení o zahájení řízení, provádění místních šetření podle daných
pokynů. Příprava a vedení podkladů, podkladové dokumentace a dalších náležitostí
ve správním řízení ve věcech malého rozsahu, kontrola jejich věcné správnosti a doplňování
určených náležitostí. Kompletace a předávání správní a jiné dokumentace na příslušné
správní úřady, samosprávné celky, účastníkům řízení a dalším místům, například v
řízení o odvolání nebo při postoupení pro nepříslušnost.".
3. V části 1. 16. platové třídě se v bodu 1 za slovo "ministerstev" doplňují
slova "nebo dalších ústředních správních orgánů".
4. V části 2. dílu 19. se na konci nadpisu doplňují slova "A SLUŽEB PLATFOREM
PRO SDÍLENÍ VIDEONAHRÁVEK".
5. V části 2. dílu 19. 11. platové třídě se v bodu 2 slova "vysílání a
audiovizuálních" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálních" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a služeb platforem pro sdílení videonahrávek".
6. V části 2. dílu 19. 11. platové třídě se v bodu 4 slova "vysílání a
audiovizuálních" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálních" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a služeb platforem pro sdílení videonahrávek".
7. V části 2. dílu 19. 12. platové třídě se v bodu 3 slova "vysílání a
audiovizuálních" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálních" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a služeb platforem pro sdílení videonahrávek".
8. V části 2. dílu 19. 12. platové třídě se v bodu 4 slova "vysílání a
audiovizuálních" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálních" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a služeb platforem pro sdílení videonahrávek".
9. V části 2. dílu 19. 12. platové třídě se v bodu 5 slova "vysílání a
audiovizuálních" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálních" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a služeb platforem pro sdílení videonahrávek".
10. V části 2. dílu 19. 13. platové třídě se v bodu 1 slova "vysíláním
a audiovizuálními" nahrazují slovy "vysílání, audiovizuálními" a na konci textu bodu
se doplňují slova "a nad službami platforem pro sdílení videonahrávek".
11. V části 2. dílu 19. 13. platové třídě se v bodu 3 slova "vysíláním
a audiovizuálními" nahrazují slovy "vysíláním, audiovizuálními" a na konci textu
bodu se doplňují slova "a nad službami platforem pro sdílení videonahrávek".
12. V části 2. dílu 20. 10. platové třídě se v bodu 2 za slova "sociální
podpory," vkládají slova "dávky státní sociální pomoci,".
13. V části 2. dílu 20. 10. platové třídě se v bodu 3 za slova "sociální
podpory," vkládají slova "dávky státní sociální pomoci,".
14. V části 2. dílu 20. 11. platové třídě se doplňuje bod 9, který zní:
"9. Poskytování komplexního odborného poradenství a prošetřování situace
osob v mimořádně tíživé životní nebo neočekávané sociální situaci k jejímu cílenému
řešení včetně tvorby podpůrného plánu.".
15. V části 2. dílu 21. 10. platové třídě se v bodu 1 slova "Systémové
zabezpečení" nahrazují slovy "Komplexní systémové zajišťování" a slova "(psychologických,
psychodiagnostických)" se zrušují.
16. V části 2. dílu 21. 11. platové třídě se doplňuje bod 6, který zní:
"6. Cílené vyhledávání osob v mimořádně tíživé životní nebo neočekávané
sociální situaci, prošetřování jejich socioekonomického statusu a stanovování odpovídajícího
návrhu řešení jejich situace s cílem zvyšování uplatnitelnosti nebo udržitelnosti
na trhu práce.".
17. V části 2. dílu 25. se 5. platová třída zrušuje.
18. V části 2. díl 37. včetně nadpisu zní:
"DÍL 37. ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍ ŘÁD
9. platová třída
1. Zajišťování a příprava podkladů a výkon dílčích prací pro výkon působnosti
stavebního úřadu.
2. Zajišťování a příprava podkladů a výkon dílčích prací pro výkon působnosti
orgánu územního plánování.
12. platová třída
1. Výkon působnosti jiného stavebního úřadu v působnosti Ministerstva
obrany, Ministerstva vnitra nebo Ministerstva spravedlnosti.
2. Pořizování územního opatření o stavební uzávěře v území celostátního
významu nebo o asanaci území pro více krajů nebo států.
3. Tvorba návrhů technických norem a požadavků na stavby a stavební výrobky,
sledování jejich účinnosti.
4. Vedení systému stavebně technické prevence. Zjišťování, sledování
a analyzování příčin havárií staveb a navrhování opatření k jejich předcházení.
5. Komplexní výkon kontroly ve věcech územního plánování nebo ve věcech
stavebního řádu v působnosti Dopravního a energetického stavebního úřadu nebo krajského
stavebního úřadu.
13. platová třída
1. Koordinace výkonu působnosti stavebního úřadu ve věcech vyhrazených
staveb a vydávání rámcových povolení pro stavby jaderného zařízení. (Dopravní a energetický
stavební úřad).
2. Koordinace výkonu působnosti jiného stavebního úřadu v působnosti
Ministerstva obrany, Ministerstva vnitra nebo Ministerstva spravedlnosti.
3. Celostátní metodické usměrňování výkonu působnosti stavebních úřadů
v oblasti stavebního řádu a požadavků na výstavbu.
4. Celostátní koordinace a systémové usměrňování územního plánování a
poskytování metodické podpory při uplatňování poznatků vědy a techniky v oblasti
územního plánování, urbanismu a architektury.
5. Komplexní výkon kontroly ve věcech územního plánování nebo ve věcech
stavebního řádu Ministerstvem pro místní rozvoj.
6. Pořizování územně plánovacích podkladů (analytické podklady, územní
studie) pro pořizování politiky územního rozvoje a územního rozvojového plánu.
7. Výkon působnosti jiného stavebního úřadu ve věcech vyhrazených staveb
v působnosti Ministerstva obrany, Ministerstva vnitra nebo Ministerstva spravedlnosti.
8. Výkon působnosti stavebního úřadu ve věcech vyhrazených staveb a vydávání
rámcových povolení pro stavby jaderných zařízení.
14. platová třída
1. Tvorba koncepce stavebního řádu České republiky.
2. Pořizování politiky územního rozvoje a územního rozvojového plánu.
3. Tvorba koncepce územního plánování České republiky.
4. Stanovování systémových přístupů a východisek územního rozvoje České
republiky.
5. Provádění výzkumu a řešení koncepčních otázek teorie a praxe v oboru
územního plánování a stavebního řádu, stavební kultury a vystavěného prostředí, urbanismu
a architektury.
15. platová třída
1. Tvorba koncepce a strategie územního rozvoje České republiky.".
19. V části 2. díl 57. včetně nadpisu zní:
"DÍL 57. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ SYSTÉMY
6. platová třída
1. Provádění autorizované konverze dokumentů a vedení související evidence.
2. Provádění úkolů editora referenčních údajů, referenčních vazeb, identifikátorů
fyzických osob a autentizačních údajů základního registru včetně provádění jejich
změn a kontroly správnosti na základě poskytnutých údajů a ověřování jejich správnosti.
3. Obsluha informačních systémů, například vyhledávání informací a export
dat.
4. Výdej dat z bází dat veřejných informačních systémů při případném
využití speciálních komunikačních systémů.
7. platová třída
1. Zajišťování a komplexní provádění úkolů editora referenčních údajů,
referenčních vazeb, identifikátorů fyzických osob a autentizačních údajů základního
registru včetně komplexní kontroly jejich správnosti a řešení změn údajů označených
jako nesprávné.
2. Výdej dat z více databází veřejných informačních systémů nebo z databází
veřejných informačních systémů jiných organizací.
3. Zajišťování provozu a podpory koncových uživatelů jednodušších informačních
a komunikačních technologií jako souhrnu technických a programových prostředků umožňující
tvorbu, vyhledávání, zobrazování, výměnu, zpracování, uchovávání, zpřístupňování,
přenos a využívání dat a informací, informačních systémů nebo kybernetické bezpečnosti
(dále jen "informační a komunikační systémy").
4. Obsluha informačních systémů nebo počítačových prostředků jako tiskáren
nebo jiných periferií s využíváním speciálních znalostí k danému systému nebo technologii
a řešení úloh spojených s provozem tohoto systému podle dané specifikace a metodiky.
5. Provádění administrativních úkonů podporujících provoz informačních
systémů, například tvorby výkazů a speciálních reportů. Vytváření provozních analýz
nebo dokumentace pro podporu různých programů a propagací.
8. platová třída
1. Zajišťování základní funkčnosti a bezpečnosti informačních a komunikačních
systémů, zajišťování jejich optimálního vytížení a řešení incidentů spojených s infrastrukturou
a provozem aplikace. Zajišťování provozu bezpečnostních technologií.
2. Zajišťování provozu vyššího počtu podpůrných periferií jako tiskáren
a jiného hardware včetně poskytování podpory více než 50 koncovým uživatelům těchto
zařízení.
3. Poskytování podpory koncovým příp. dalším uživatelům při vytváření
reportů ze zdrojové báze dat v rámci datové základny a systémové správy dat.
4. Vyřizování nestandardních požadavků na výdej dat z databází veřejných
informačních systémů.
9. platová třída
1. Podpora analytických prací pro tvorbu informačních a komunikačních
systémů menšího rozsahu, s jednoduchým nebo žádným uživatelským rozhraním, s minimálním
počtem rozhraní na okolní systémy a jednoduchým procesem.
2. Sběr a analýza uživatelských požadavků, rizik a dat a jejich příprava
pro vyhodnocování. Poskytování podpory při provádění analýz nástrojů a programového
vybavení pro tvorbu informačních a komunikačních systémů.
3. Samostatné zajišťování ucelené části správy informačního systému veřejné
správy, například správy vymezené části databáze, zajišťování přístupových práv konkrétních
uživatelů pro vstup do informačního systému datových schránek nebo zajišťování náročnějších
činností souvisejících s digitalizací dokumentů a jejich dalším zpracováním.
4. Zajišťování funkčnosti a bezpečnosti informačních a komunikačních
systémů jako celku. Kontrola a zajišťování korektního procesního zpracování dat a
zajišťování validity systémových dat.
5. Zajišťování provozu databází, řešení uživatelských přístupů a sledování
vytížení prostředků.
6. Organizace dílčího provozu informačních a komunikačních systémů a
zajišťování komplexní obsluhy speciálních počítačových aplikací a síťového prostředí
počítačů podle návodů a provozní dokumentace technologie zpracování dat.
7. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace. Vytváření testovacích reportů a výsledků.
8. Administrace projektů v oblasti informačních a komunikačních systémů.
Konsolidace a příprava projektové dokumentace a další práce a aktivity k podpoře
zajištění realizace projektu.
10. platová třída
1. Zavádění informačních a komunikačních technologií dle provozní dokumentace.
2. Samostatná systémová činnost a souhrnné zajišťování ucelených agend
v oblasti zavádění a aplikace informačních a komunikačních systémů, například souhrnné
zajišťování přístupových práv konkrétních uživatelů pro vstup do informačního systému
datových schránek včetně souhrnné správy elektronického podpisu a elektronických
značek.
3. Podpora analytických prací pro tvorbu informačních a komunikačních
systémů většího rozsahu, s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní
na okolní systémy a složitými procesy. Sběr, monitorování, systémová analýza a vyhodnocování
uživatelských požadavků pro tvorbu informačních a komunikačních systémů a nastavování
parametrů. Provádění analýz bezpečnostních rizik.
4. Stanovování a organizování způsobů a postupů využívání programového
vybavení, multimediálních a komunikačních systémů, síťového prostředí apod. včetně
zajišťování jejich provozní správy a bezpečnosti a poskytování podpory koncovým uživatelům
těchto systémů a technologií. Podpora a zajišťování podpůrné techniky a aplikací,
jako je instalace, nastavení programového vybavení nebo infrastruktury pro chod větší
organizace s více než 100 uživateli.
5. Zajišťování správné funkce a chodu informačních systémů veřejné správy.
Stanovování a organizování způsobů a postupů využívání informačních systémů veřejné
správy. Analýzy a projekce dílčích zpracování dat (uživatelských aplikací) včetně
vypracovávání příslušných projektových dokumentací. Zajišťování bezpečnosti dat.
Zajišťování integrity dat.
6. Zajišťování provozu, kontroly a monitoringu rozsáhlých databázových
systémů. Nastavování databází, zajišťování servisu uživatelům na úseku správy databází.
Zajišťování ochrany, údržby a aktualizace složitých databází.
7. Zajišťování správy, funkčnosti a bezpečnosti lokálního síťového prostředí.
Monitorování a diagnostika sítí, definování a přidělování adres uživatelům a propojování
na další sítě.
8. Zajišťování provozu bezpečnostních technologií a realizace bezpečnostního
dohledu.
9. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace složitého informačního a komunikačního systému s víceuživatelským
rozhraním. Realizace základních bezpečnostních testů a vytváření testovacích reportů
a výsledků.
10. Administrace celostátních projektů v oblasti informačních a komunikačních
systémů s případným mezinárodním prvkem a s vysokými nároky na způsob organizačního,
finančního, personálního a provozního zajištění a na konsolidaci a přípravu projektové
dokumentace. Poskytování podpory při zajišťování přípravy a realizace projektů v
oblasti informačních a komunikačních systémů, vytváření komunikačních matic a organizace
projektových schůzí.
11. platová třída
1. Tvorba informační koncepce orgánu veřejné správy s lokální působností.
2. Komplexní tvorba, správa a aktualizace ucelených částí informačního
systému základních registrů, datových úložišť, webových aplikací, srovnatelných celostátních
číselníků a srovnatelných celostátních evidencí v rámci budování, provozu a údržby
informačních systémů veřejné správy.
3. Definice vazeb mezi informačními systémy veřejné správy a zajišťování
modulů pro jejich propojování.
4. Vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních
systémů menšího rozsahu s jednoduchým uživatelským rozhraním, s minimálním počtem
rozhraní na okolní systémy a jednoduchým procesem, navrhování, rozvoj a specifikace
definovaných rozhraní, struktur a aplikačních vrstev, bezpečnostních prvků zajišťujících
ochranu dat, databázové struktury, datových toků, migračních a zálohovacích plánů,
navrhování komponent a definování a vytváření základních modelů a výstupů.
5. Vývoj, programování a úprava jednoduchých aplikací a programových
částí na základě vstupní odborné dokumentace, provádění jasných a jednoduchých programovacích
činností v určitém programovém vybavení za účelem vytvoření nebo úpravy konkrétní
funkce aplikace.
6. Hodnocení a stanovování programovacích prostředků nebo nových technologií,
jejich analýza a návrh začlenění a implementování do vybraných informačních systémů
menšího rozsahu s jednoduchým uživatelským rozhraním, s minimálním počtem rozhraní
na okolní systémy a jednoduchým procesem.
7. Definice potřeb, posuzování, vyhodnocování a výběr projektů změn provozu
a údržby informačních systémů veřejné správy nebo informačních služeb.
8. Zajišťování funkčnosti a bezpečnosti provozování informačních systémů
veřejné správy.
9. Provádění věcných, procesních, bezpečnostních, aplikačních, datových,
provozních, dopadových a dalších systémových analýz uživatelských požadavků určených
pro projektování a tvorbu informačních a komunikačních systémů menšího rozsahu, s
jednoduchým nebo žádným uživatelským rozhraním, s minimálním počtem rozhraní na okolní
systémy a jednoduchým procesem. Provádění analýz kybernetických rizik.
10. Výstavba, administrace a zajišťování provozu sítí LAN a vytváření
uživatelských aplikací pro tyto sítě a pro jednotlivé pracovní stanice.
11. Tvorba dílčích návrhů a implementací opatření kybernetické bezpečnosti.
12. Provádění dílčích auditů kybernetické bezpečnosti subjektů veřejné
správy.
13. Zajišťování správy informačních a komunikačních systémů, metodické
usměrňování uživatelů, zajišťování podpory uživatelům, definování jejich požadavků
a problémů a navrhování jejich řešení se všemi účastníky správy systému, například
se správou operačních systémů databází, síťového prostředí, bezpečnostních technologií,
případně s dodavateli.
14. Tvorba plánů, norem a postupů změn provozu a údržby informačních
a komunikačních systémů, jejich provozní a bezpečnostní testování, příprava a realizace
modifikací a zajišťování jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
15. Definování jednodušších síťových vazeb a protokolů mezi aplikacemi,
jejich nastavování a realizace.
16. Instalace a nastavování složitého programového vybavení pro systémy
složené z více částí a určené pro 1000 a více uživatelů.
17. Zajišťování nového nastavení systémů při změnách projektu, řešení
přístupových práv konkrétních uživatelů pro vstup do informačních systémů veřejné
správy.
18. Exekuce testovacích sad, příprava testovacích dat a prostředí dle
vstupní dokumentace složitých informačních a komunikačních systémů s víceuživatelským
rozhraním na resortní nebo obdobné celostátní úrovni. Závazné testování rozsáhlejší
integrace a využití specializovaných testovacích prostředků a aplikací a vytváření
testovacích reportů a výsledků.
19. Komplexní koordinace přípravy a realizace projektů specifických částí
informačních a komunikačních systémů, vytváření projektové dokumentace, harmonogramů,
řízení kapacit projektů, analýz, řešení rizik a tvorby reportů ohledně stavu projektů.
12. platová třída
1. Tvorba informační koncepce územního orgánu veřejné správy.
2. Komplexní tvorba, správa a aktualizace základních registrů, datových
úložišť, srovnatelných celostátních číselníků a srovnatelných celostátních evidencí
s vazbou na obdobné mezinárodní systémy v rámci budování, provozu a údržby informačních
systémů veřejné správy.
3. Metodické usměrňování, koordinace a výkon dozoru v oblasti elektronického
podpisu a na úseku akreditace a atestací v oblasti informačních systémů veřejné správy.
Stanovování pravidel k provozování nástrojů elektronického podpisu a vyhodnocování
jejich bezpečného používání podle obecně závazných zásad.
4. Stanovování požadavků na zabezpečení informačních a komunikačních
technologií, zpracování bezpečnostních standardů, řešení bezpečnostních incidentů
a provádění auditů informačních bezpečnostních řídících systémů.
5. Vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních
systémů s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy
a složitějšími procesy, návrh a tvorba aplikačních rozhraní, bezpečnostních prvků
zajišťujících ochranu dat, databázové struktury, datových toků, migračních a zálohovacích
plánů, komplexní integrace s jinými systémy, navrhování programového vybavení nebo
informačních služeb.
6. Tvorba koncepce informačních a komunikačních systémů.
7. Definice potřeb, posuzování, vyhodnocování a věcná a technická správa
a řešení rozsáhlých projektů změn provozu a údržby informačních systémů, programového
vybavení nebo informačních služeb, které jsou nezávislé na jiných informačních systémech
nebo na ně mají omezené vazby, případně jsou kombinované s dalším externím nákupem
a zavedením informačního systému nebo rozvojem jejich provozu a údržby.
8. Provádění věcných, procesních, bezpečnostních, aplikačních, datových,
provozních, dopadových a dalších analýz uživatelských požadavků určených pro tvorbu
informačních a komunikačních systémů s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem
rozhraní na okolní systémy a složitými procesy.
9. Optimalizace procesů při tvorbě informačních a komunikačních systémů
s více uživatelskými rozhraními, s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy a složitějšími
procesy použitelnými pro další rozvoj, provoz a splnění cílů v oblasti informačních
a komunikačních systémů a tvorba dokumentací a modelů podle závěrů věcných, procesních,
bezpečnostních, aplikačních, datových, provozních a dopadových analýz uživatelských
požadavků.
10. Hodnocení a stanovování složitých a náročných programovacích prostředků
nebo nových technologií včetně bezpečnostních technologií a principů, jejich analýza
a návrh začlenění a implementování do informačních systémů s více uživatelskými rozhraními,
s vyšším počtem rozhraní na okolní systémy a složitějšími procesy.
11. Vývoj, programování a úprava aplikací nebo jejích samostatných programových
částí na základě vstupní odborné dokumentace. Implementace datových modelů, rozhraní
a sestavování podpůrných a provozních skriptů aplikace.
12. Optimalizace využívání informační a komunikační infrastruktury a
instalování nových prvků a modulů informačních a komunikačních technologií, například
operačních systémů a jejich nadstaveb, programovacích prostředků, vývojových nástrojů
programovacích jazyků, multimediálních systémů, komunikačních systémů, bezpečnostních
technologií, informačních systémů, databází nebo vědeckých, vědeckotechnických, technických,
inženýrských, grafických, kancelářských a jiných aplikací pro koncového uživatele,
sítí a databází na úrovni resortu.
13. Provádění analýz kybernetických rizik nad legislativně stanovenou
regulovanou službou.
14. Tvorba a řízení dílčích částí systému bezpečnosti informací v kybernetické
bezpečnosti subjektu veřejné správy.
15. Provádění komplexních auditů kybernetické bezpečnosti subjektu veřejné
správy.
16. Zajištění rozvoje, použití a bezpečnosti aktiva kybernetické bezpečnosti
subjektu veřejné správy.
17. Správa informačních a komunikačních systémů se složitými procesy
a hierarchickou strukturou, s vysokým množstvím uživatelských rozhraní a rozhraní
a vazeb na jiné systémy, s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní topologií
a jejich harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími mezinárodními požadavky
včetně správy datové, bezpečnostní, integrační a provozní oblasti těchto informačních
a komunikačních systémů.
18. Zajišťování řešení projektů informačních a komunikačních systémů,
programového vybavení nebo informačních služeb, které jsou nezávislé na jiných informačních
systémech nebo mají na ně omezené vazby, případně jsou kombinované s dalším externím
nákupem a zavedením informačního systému nebo rozvojem jejich provozu a údržby včetně
zpracovávání plánů, norem a postupů změn provozu a údržby, testování, přípravy a
realizace modifikací a zajišťování jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
19. Koordinace správy rozsáhlých centrálních databází včetně jejich navrhování
a správy.
20. Přebírání, aplikace, ověřování, uvádění do provozu a správa složitých
síťových prostředí, například u globálních hierarchických síťových prostředí, navrhování
propojení na další systémy informačních a komunikačních technologií.
21. Navrhování a sestavování testovacích scénářů pro různé druhy testování
informačních a komunikačních systémů, vyhodnocování testovacích dat, jejich kontrola
a vytváření závěrů včetně protokolů. Realizace integračních, systémových, zátěžových
a bezpečnostních testů pro informační a komunikační systémy s celostátní působností.
22. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních projektů informačních
a komunikačních systémů se zásadním dopadem do hlavní činnosti organizace.
23. Celostátní metodická, konzultační a poradenská činnost na úseku implementace
strategií elektronizace veřejné právy.
24. Instalace a nastavování složitého programového vybavení pro systémy,
které jsou nezávislé na jiných informačních systémech, nebo na ně mají omezené vazby.
13. platová třída
1. Tvorba celostátní koncepce jednotlivých oblastí informačních systémů
veřejné správy, například poskytování informací z informačních systémů veřejné správy,
podpory rozvoje elektronického obchodu, podpory rozvoje elektronického zdravotnictví,
bezpečnosti informačních systémů, provozu multifunkční komunikační sítě veřejné správy.
2. Tvorba informační koncepce orgánu veřejné správy s krajskou nebo obdobně
širokou územní působností nebo s celostátní působností.
3. Celostátní koordinace vytváření a rozvoje informačních systémů veřejné
správy v rámci obecných koncepcí a zásad, včetně hodnocení projektů a kontroly dodržování
zásad u informačních systémů veřejné správy.
4. Tvorba standardů a metodik pro vytváření a rozvoj informačních systémů
veřejné správy včetně jejich bezpečnosti.
5. Stanovování celostátních zásad a principů pro ověřování bezpečnostních
systémů, nástrojů elektronického podpisu používaných poskytovateli certifikačních
služeb vydávajícími kvalifikované certifikáty a prostředků pro bezpečné vytváření
a ověřování zaručených elektronických podpisů.
6. Tvorba koncepce správy a aktualizace základních registrů, datových
úložišť, srovnatelných celostátních číselníků a srovnatelných celostátních evidencí
nebo certifikačních systémů s vazbou na obdobné mezinárodní systémy v rámci budování,
provozu a údržby informačních systémů veřejné správy.
7. Tvorba koncepce a celostátní koordinace řešení a zajišťování přístupových
práv konkrétních uživatelů pro vstup do informačních systémů veřejné správy, například
přístupových práv do informačního systému datových schránek.
8. Zajišťování mezinárodní standardizační činnosti ve vztahu k informačním
systémům veřejné správy a v oblasti elektronického podpisu.
9. Tvorba koncepce dozoru nad činností akreditovaných poskytovatelů a
kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb a zejména zpracovávání směrnic
k jednotnému uplatňování procesních pravidel při výkonu kontroly a při realizaci
následných opatření souvisejících s touto kontrolou.
10. Stanovování celostátních zásad a principů pro provádění akreditace
a atestací k působení jako akreditovaný poskytovatel kvalifikovaných certifikačních
služeb včetně stanovování limitních předpokladů akreditace, například v oblasti elektronického
podpisu.
11. Tvorba a komplexní řízení systému bezpečnosti informací kybernetické
bezpečnosti subjektu veřejné správy s celostátní působností.
12. Vývoj bezpečnostních technologií a systémů s celostátní působností.
Implementace složitých datových modelů, rozhraní a aplikačních částí nebo sestavování
složitých migračních, provozních či bezpečnostních skriptů. Zajišťování rozvoje,
implementace a provozování bezpečnostních technologií a bezpečnostních systémů a
aplikací a realizace bezpečnostního dohledu.
13. Tvorba komplexních návrhů a implementací opatření kybernetické bezpečnosti.
14. Komplexní provádění auditu kybernetické bezpečnosti v rámci působnosti
subjektu veřejné správy s celostátní působností.
15. Zajištění rozvoje, použití a bezpečnosti aktiva kybernetické bezpečnosti
subjektu veřejné správy s celostátní působností.
16. Tvorba koncepce bezpečnostní architektury informačních a komunikačních
systémů s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní působností.
17. Celostátní metodické usměrňování, posuzování tvorby, rozvoje a využívání
informačních a komunikačních systémů a jejich architektury ve veřejné správě a poskytování
metodické podpory pro dodržování schválené architektury ve veřejné správě.
18. Poskytování konzultační a poradenské činnosti při koncipování informační
koncepce nebo jiné odborné dokumentace nebo v oblasti správy, analýzy a zpracování
velkých dat při řešení problematiky sběru, ukládání a organizace těchto dat a optimalizace
výstupu pro koncové klienty v určeném čase určené uživatelům infomačních a komunikačních
systémů s širokou územní nebo celostátní působností.
19. Poskytování podpory, konzultační a poradenské činnosti uživatelům
s širokou územní nebo celostátní působností pro výběr optimálních služeb pro využití
virtuálního prostoru pro ukládání dat (dále jen "cloudové služby"), pro návrh architektury
za využití postupů pro internetové využívání sítě sdílených serverů (dále jen "cloudové
technologie") včetně analýz těchto technologií a podpora implementace a optimalizace
při zavádění.
20. Poskytování konzultační a poradenské činnosti uživatelům s širokou
územní nebo celostátní působností v oblasti integrace informačních systémů včetně
navrhování a podpory implementace a provozu a vytváření metodik a manuálů pro integraci
informačních systémů v rámci celostátních nebo širokých územních integračních architektur.
21. Poskytování konzultační a poradenské činnosti uživatelům s širokou
územní nebo celostátní působností při implementaci a zavádění architektury speciálních
aplikací a programového vybavení v rámci informačních a komunikačních systémů.
22. Poskytování konzultační a poradenské činnosti uživatelům s širokou
územní nebo celostátní působností v oblasti digitalizace včetně navrhování a výběru
procesů určených pro digitalizaci a jejich rozpracování a popis.
23. Poskytování konzultační a poradenské činnosti uživatelům s širokou
územní nebo celostátní působností v oblasti integrace databází, například relačních,
objektových, cloudových, včetně optimalizace databází i systémů, které tyto databáze
integrují.
24. Navrhování a zpracovávání středně komplexních projektů vývoje nebo
vytváření, rozvoj a navrhování architektury informačních a komunikačních systémů
se složitými procesy a hierarchickou strukturou, s vysokým množstvím uživatelských
rozhraní a vazeb na jiné systémy, nebo s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo
celostátní topologií s rozsahem architektonického modelu do 500 prvků/vazeb v relevantních
vrstvách architektury, jejich harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky včetně zpracovávání komplexních návrhů řešení nebo komplexních
architektonických návrhů za datovou, bezpečnostní, integrační a provozní oblast těchto
informačních a komunikačních systémů.
25. Koordinace přípravy a realizace komplexních projektů vývoje informačních
a komunikačních systémů nebo informačních služeb, které jsou víceuživatelské a na
vysoké systémové úrovni, zpracovávání plánů, norem, postupů změn provozu a údržby,
provozní testování, bezpečnostní testování, příprava a realizace modifikací a zajišťování
jejich integrity a poskytování podpory uživatelům.
26. Definice potřeb, posuzování, vyhodnocování a výběr komplexních projektů
vývoje složitých víceuživatelských informačních, komunikačních a bezpečnostních systémů
a síťových prostředí vysoké systémové úrovně s celostátním dopadem.
27. Koordinace analytických činností zahrnující věcné, procesní, bezpečnostní,
aplikační, datové, provozní a dopadové analýzy rozsáhlé soustavy informačních a komunikačních
systémů s celostátní topologií a jejich infrastruktury se zásadním významem pro jejich
provoz, provádění analýz dlouhodobé strategie informačních potřeb a informační a
komunikační infrastruktury, analýza vývoje, provozu, inovací a údržby soustavy informačních
a komunikačních systémů a její harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky.
28. Vývoj, programování a úprava aplikací s přesahem a integrací do více
systémů a s víceuživatelským rozhraním, složitým datovým modelem a velkým množstvím
integrací s okolními systémy. Tvorba vývojové dokumentace a návrhu optimálního programového
vybavení.
29. Vývoj bezpečnostních technologií systémů s celostátní působností
nebo specializovaných nástrojů pro podporu testingu, provozu, nebo optimalizaci a
zvýšení efektivnosti systému. Implementace složitých datových modelů, rozhraní a
aplikačních částí nebo sestavování složitých migračních, provozních či bezpečnostních
skriptů.
30. Navrhování obecných postupů a metodik analýz informačních a komunikačních
systémů v rámci resortů, provádění dohledu nad dodržováním schválených postupů a
metodik, systematické řízení rizik nad závazně stanovenou regulovanou službou.
31. Koordinace centrálních služeb nad prostorovými daty. Koordinace harmonizace
prostorových dat a služeb v rámci Evropské unie.
32. Koncepční analýza řešení nej složitějších procesů a navrhování databází
a rozlehlých počítačových nebo síťových prostředí s celostátním nasazením včetně
interface na jiné celostátní a světové systémy.
33. Komplexní správa složitých víceuživatelských informačních systémů
a síťových prostředí vysoké systémové úrovně v rámci resortů s rozsáhlým vnitřním
členěním na organizační složky státu s celostátní působností a ovlivňující jednání
nejširších skupin obyvatelstva, přebírání, ověřování a uvádění do provozu informačních
systémů, bezpečnostních technologií a síťových prostředí, zajišťování jejich optimálního
využívání a vývoj jejich speciálních částí.
34. Instalace a nastavování programového vybavení provázaných informačních
systémů poskytujících a využívajících služby veřejné správy jako celku.
35. Tvorba testovacích scénářů a strategií pro všechny druhy testování
informačních a komunikačních systémů a koordinace testovacích prací v rámci rozsáhlých
projektů s celostátní působností včetně definování testovacích harmonogramů, druhů
testů a testovacích kapacit.
36. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních projektů informačních
a komunikačních systémů s krajskou nebo obdobně širokou územní nebo celostátní působností
(projektový manažer).
14. platová třída
1. Tvorba a rozvoj celostátní koncepce a celostátní systémová koordinace
procesů elektronizace veřejné správy.
2. Tvorba celostátní strategie vytváření, rozvoje a architektury informačních
systémů. Koordinace vývoje aplikačních vybavení provázaných informačních systémů
poskytující a využívající služby elektronizace veřejné správy (eGovernment) jako
celku.
3. Tvorba koncepce rozvoje základních registrů.
4. Realizace komplexních koncepcí a strategií v oblasti analýz informačních
a komunikačních systémů ve veřejné správě jako celku včetně provádění analytických
prací při tvorbě těchto koncepcí a strategií.
5. Tvorba koncepce bezpečnostní architektury informačních a komunikačních
systémů ve veřejných službách a správě jako celku.
6. Tvorba celostátní koncepce systému bezpečnosti informací v oblasti
kybernetické bezpečnosti subjektu veřejné správy s celostátní působností v návaznosti
na mezinárodní spolupráci.
7. Poskytování odborného poradenství pro výběr optimálních cloudových
služeb, podpory pro návrhy architektur za využití cloudových technologií, pro vytváření
metodik a strategií resortů nebo obdobných celostátních struktur v rámci využívání
cloudových technologií, podpora implementace a optimalizace při zavádění do eGovernmentu
a informačních systémů resortů s podporou mezinárodního sdílení služeb a integrace.
8. Poskytování odborného poradenství a konzultací v rámci správy, analýzy
a zpracování velkých dat resortů nebo obdobných celostátních struktur nebo v rámci
celostátní digitální správy dat nebo mezinárodní datové základny, při řešení problematiky
sběru, ukládání a organizace dat včetně vytváření optimálního výstupu pro koncové
klienty v optimálním čase.
9. Poskytování odborného poradenství a konzultací v oblasti integrací
informačních a komunikačních systémů v rámci nej složitějších integračních architektur
s integrací do mezinárodních systémů, navrhování způsobů implementace a vytváření
integrační strategie.
10. Poskytování odborného poradenství a konzultací v oblasti implementace,
zavádění a podpory architektur informačních a komunikačních systémů a vytváření metodik
a manuálů speciálních aplikací a programového vybavení v rámci informačních a komunikačních
systémů s mezinárodním dopadem.
11. Poskytování odborného poradenství a konzultací v oblasti implementace,
rozvoje a provozování bezpečnostních systémů a aplikací a bezpečnostního dohledu
pro prostředí informačních a komunikačních technologií s vazbou na mezinárodní systémy.
12. Poskytování odborného poradenství a konzultací v oblasti digitalizace
procesů informačních systémů s mezinárodním dopadem nebo v oblasti vytváření celostátní
strategií digitalizace.
13. Poskytování odborného poradenství a konzultací v oblasti centralizovaných
databází integrující systémy s mezinárodním dopadem.
14. Poskytování konzultační a poradenské činnosti při koncipování informační
koncepce eGovernmentu nebo koncepce určené pro mezinárodní spolupráci nebo pro strategie
na úrovni resortů s celostátním dopadem.
15. Tvorba koncepce informační politiky a strategie rozsáhlé soustavy
informačních systémů veřejné správy, například resortu, vytváření dlouhodobé strategie
informačních potřeb resortu a jeho komunikační infrastruktury, koordinace vývoje,
provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních systémů nebo certifikačních
systémů a zajišťování její harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky.
16. Koordinace vývoje a programování složitých informačních a komunikačních
systémů s víceuživatelským rozhraním, složitým datovým modelem a velkým množství
integrací s okolními systémy, tvorby vývojové dokumentace a návrhu optimálního programového
vybavení nebo navrhování složitých informačních a komunikačních systémů veřejné správy
(eGovernment) s celostátní architekturou.
17. Koordinace vývoje bezpečnostních technologií a systémů s celostátní
působností.
18. Koordinace analýz a vývoje nového aplikačního programového vybavení
nebo zásadních úprav stávajících informačních a komunikačních systémů a navrhování
nových nástrojů a prostředků realizace těchto systémů.
19. Komplexní koordinace analytických činností v oblasti informačních
a komunikačních systémů u subjektů s rozsáhlým vnitřním členěním na organizační složky
státu s celostátní působností a ovlivňující jednání nej širších skupin obyvatelstva
a s případným mezinárodním dopadem, tvorby dokumentací a nej složitějších modelů
vystihujících závěry z komplexních analýz použitelných pro další rozvoj, provoz a
splnění cílů těchto informačních a komunikačních systémů.
20. Tvorba informační koncepce subjektů s rozsáhlým vnitřním členěním
na organizační složky státu s celostátní působností a ovlivňující jednání nej širších
skupin obyvatelstva, zahrnující tvorbu strategie rozsáhlé soustavy informačních systémů,
vytváření dlouhodobé strategie informačních potřeb a informační a komunikační infrastruktury,
koordinace vývoje, provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních
systémů a zajišťování její harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími
mezinárodními požadavky.
21. Tvorba architektury a vývoje centrálních a rozsáhlých informačních
služeb subjektů veřejné a státní správy se složitým vnitřním členěním s celostátní
působností a ovlivňující jednání nejširších skupin obyvatelstva nebo určené pro speciální
a vysoce odborné využití, s rozsahem architektonického modelu do 5000 prvků/vazeb
(na všech vrstvách architektury). Koordinace vzájemného, řízeného a bezpečného propojování
subjektů veřejné a státní správy, komunikace subjektů veřejné a státní správy s jinými
subjekty ve vnějších sítích, například internetem nebo komunikační infrastrukturou
Evropské unie.
22. Komplexní koordinace přípravy a realizace komplexních rozsáhlých
projektů informačních a komunikačních systémů zajištujících realizaci stěžejních
cílů státních politik nebo politik Evropské unie, například v oblasti finanční a
rozpočtové, obrany, bezpečnosti, zaměstnanosti, sociálního zabezpečení nebo zdravotní.
23. Samostatné řešení složitých problémů výkonnosti, bezpečnosti a dostupnosti
služeb souvisejících s nasazováním a provozem komplexu různých technologických komponent
a platforem.
24. Návrh, implementace, kontrola a hodnocení dodržování smluvních podmínek
provozu včetně úrovně provozního zabezpečení služeb (SLA), včetně návrhu a implementace
nápravných opatření.
15. platová třída
1. Tvorba celostátní koncepce a strategie informační a komunikační politiky
státu. Tvorba informační koncepce České republiky.
2. Tvorba koncepcí rozvoje projektů informačních systémů, informačních
a komunikačních technologií a kybernetické bezpečnosti České republiky.
3. Tvorba architektury a koncepce vývoje centrálních informačních služeb
elektronické veřejné správy (eGovernment).
4. Tvorba koncepce komunikační infrastruktury veřejné správy jako celku
(sjednocená datová síť subjektů veřejné a státní správy České republiky).
5. Komplexní koordinace vývoje a programování nej složitějších informačních
a komunikačních systémů nebo soustavy informačních a komunikačních systémů s celostátní
nebo širší topologií a hierarchickou strukturou a návaznostmi na mezinárodní systémy
včetně vytváření dodavatelských strategií.
6. Tvorba komplexní architektury úřadu nebo subjektu obsahující více
rozsáhlých a centrálních informačních systémů nebo služeb nebo jiného subjektu s
rozsahem modelu architektury (na všech vrstvách architektury) nad 5000 prvků a vazeb.".
20. V části 2. dílu 70. 8. platové třídě se v bodu 2 slovo "programu" nahrazuje
slovem "Programu" a za slova "rozvoje venkova" se vkládají slova "nebo Strategického
plánu Společné zemědělské politiky".
21. V části 2. dílu 70. 9. platové třídě se v bodu 4 slovo "programu" nahrazuje
slovem "Programu" a za slova "rozvoje venkova" se vkládají slova "nebo Strategického
plánu Společné zemědělské politiky".
22. V části 2. dílu 70. 12. platové třídě se v bodu 6 slova "trhů a programu"
nahrazují slovy "trhu, Programu" a za slova "rozvoje venkova" se vkládají slova "a
Strategického plánu Společné zemědělské politiky".
ČÁST TŘETÍ
ÚČINNOST
Čl.III
Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. července 2024, s výjimkou ustanovení
čl. II bodů 1 až 3 a 12 až 17, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2025.
Předseda vlády:
prof. PhDr. Fiala, Ph.D., LL.M., v. r.
Místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí:
Ing. Jurečka v. r.