Doručování pracovněprávních písemností patří mezi významná právní jednání v personální činnosti zaměstnavatelů. Podívejme se na některé aktuální problémy a jejich řešení, které při doručování personálních písemností vznikají a jsou upraveny ve schválené novele zákoníku práce č. 262/2006 Sb. Jedná se i o písemnosti, které jsou v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Je to např. sdělení zaměstnanci zaměstnavateli o výši náhrady škody za pracovní úraz, výpověď z pracovního poměru ze zdravotních důvodů, sdělení o výši vynaložených nákladů na léčení, oznámení o výši věcné škody apod.
Jak doručovat písemnosti z oblasti bezpečnosti práce?
JUDr.
Ladislav
Jouza
Jednodušší doručování
Zákoník práce v § 334 až 337 již neukládá zaměstnavateli povinnost, aby některé písemnosti doručoval zaměstnanci do vlastních rukou. Zejména se jedná o právní jednání, kterými se končí pracovní poměr.
Na doručování těchto písemností subsidiárně platí obecná právní úprava doručování obsažená v občanském zákoníku (č. 89/2012 Sb.), která je flexibilnější než právní úprava obsažená v zákoníku práce. Podle § 570 odst. 1 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od ok